Supporttekniker till Business Region Sweden
IST / Supportteknikerjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IST i Växjö,
Linköping,
Lidköping,
Stockholm eller i
hela Sverige IST och Business Region Sweden
Vi arbetar med något av det viktigaste som finns - att ge alla möjligheten till en bra skola. Vår uppgift är att ge dem som arbetar i eller med skola och förskola de verktyg de behöver för att göra sitt jobb så bra som möjligt. Att jobba på IST handlar om att försöka göra samhället bättre, genom att bidra till ett bättre lärande och en bättre skola för alla.
Business Region Sweden ansvarar för den svenska marknaden, där vi har arbetat nära våra kunder i mer än 30 år. Våra kunder och användare är det viktigaste för oss. De är anledningen till att vi varje dag försöker hitta nya, smartare och bättre lösningar på utmaningarna i dagens skola. Och för att vi ska lyckas med det behöver vi ha rätt personer på plats.
Vill du vara med och skapa en bra skola, där alla kan lära mer?
Vem är du?
För att trivas i rollen som Supporttekniker hos oss behöver du ha ett stort intresse för kundservice och problemlösning. Du behöver vara en ansvarstagande, social och prestigelös lagspelare med intresse för system, en vilja att lära nytt och förmågan att ta dig an nya arbetsuppgifter. Som Supporttekniker är du ett viktigt ansikte såväl mot kund som internt på IST, vilket innebär att du måste har god förmåga att kommunicera och bemöta omgivningen på ett professionellt sätt. Vi ser gärna att du är en nyfiken och kreativ person som drivs av att arbeta målinriktat och i enlighet med våra processer och riktlinjer.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen som Supporttekniker kommer du att arbeta med problemlösning, du stöttar våra användare och hanterar tekniska ärenden kopplat till IST:s skoladministrativa system. Du kommer att ingå i ett team och vara en bidragande länk till teamets fortsatta utveckling.
Kompetens och erfarenhet
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av ett kundserviceinriktat yrke, gärna av teknisk karaktär. Du har en bred teknisk förståelse och tar dig snabbt an ny information. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av IST:s system och/eller erfarenhet från skolans värld. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mer än väl i skrift. Då vårt koncernspråk är engelska ser vi gärna att du talar det obehindrat. Det är meriterande att ha en akademisk utbildning inom IT, ekonomi eller liknande.
Välkommen att skicka in din ansökan snarast dock senast 26 april. Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt. Vid frågor vänligen kontakta vår Country HR Manager Mathilda Wirenstrand på
mathilda.wirenstrand@ist.com.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-04-08ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMathilda Wirenstrand
mathilda.wirenstrand@ist.comFöretagIST
AdressIST
Ingelstadsvägen 9
35234 Växjö (HQ)
KontorsadressIngelstadsvägen 9, Växjö (HQ)
Jobbnummer 4718340
Observera att sista ansökningsdag har passerat.