Supporttekniker till blandad roll inom Offentlig sektor

Dfind IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

supporttekniker
Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.

Publiceringsdatum
2018-07-13

Företaget
Vi söker för kunds räkning en IT-supporttekniker med positiv attityd som älskar att ge god service inom IT och Telefoni. Du kommer att få möjlighet att arbeta i organisationens "Walk in" desk med olika ärenden, allt ifrån hög till lågt. De inkommande problemen kan gälla allt från användare som behöver nytt lösenord, har nätverksproblem, generella problem med filer till mer avancerade problem.

Du kommer att arbeta i ett team om 5 personer som tillsammans kommer att lösa tekniska problem. Ärenden kommer in via mail och telefon eller att användarna kommer förbi servicedesken. Hjälper medarbetarna både Onsite och i servicedesken.

Om rollen

Som IT-supporttekniker så kommer du arbeta med att ta emot inkommande IT-relaterade problem från interna medarbetare. De inkommande problemen kan gälla tex allt från användare som behöver nytt lösenord, har nätverksproblem, generella problem med filer till mer avancerade problem.

Utöver support för datorer, mobiler och surfplattor kommer du även att ha hand om supporten för konferensteknik där du ser till att Skype-möten fungerar som de ska. Servicedesken fungerar som en första linjes supportfunktion, vilket menas med att du kommer vara den första kontakten mot användaren.

Du kommer att arbeta i deras ärendehanteringssystemet. Målet är att de flesta ärenden som kommer in skall lösas vid första kontakten, men är det större problem som kräver mer avancerad felsökning så skickas ärenden vidare till 2nd line för djupare analys.

Du kommer till exempel att:

• Supporta Windows, Office, Mac, IOS och Android
• Supporta standardapplikationer
• Självständigt felsöka tekniska problem och hitta lösningar på dessa
• Ha kontakt med 2nd line support och tekniska specialister
• Registrera ärenden i ärendehanteringssystem
• Supporta konferenstekniken i mötesrummen

Krav:

• Du har en bred kunskap inom Windows baserad IT miljö
• Har arbetat med 1 line support inom IT
• Har minst 3 års arbetslivserfarenhet
• Brinner för att ge god service
• Har studerat IT-inriktad gymnasieutbildning eller motsvarande
• Talar och skriver svenska.

Merit:

• Officepaketet och Office 365
• Mac/IOS support
• Kunskap inom AV-teknik

Personlighet

Som person är du positiv och social. Du är problemlösningsorienterad och självgående. Tjänsten passar dig som har hög problemlösningsförmåga och har ett genuint intresse för att vilja hjälpa andra människor med deras problem, stora som små.

Start: Omgående.

Omfattning: Heltid, löpande

Placering: Stockholm. Du kommer att sitta i nybyggda och fräscha lokaler med centralt läge nära Slussen med goda kommunikationer.

Frågor? kontakta Joanna.Hansson@dfind.se [ Joanna.Hansson@dfind.se/' rel='nofollow'>http://Joanna.Hansson@dfind.se/ ]

Organisations-/företagsbeskrivning

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.

Keep Improving.

Keywords: support, teknisk support, supporttekniker, it-tekniker, ittekniker, onsite, walkin, desk, 1st line, first line, felsökning, jobb, jobba, IT, on site, onsitesupport

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-11
Ange följande referens när du ansöker: 201163168
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joanna Hansson

Företag
Dfind IT AB

Adress
Dfind IT AB
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
4253613

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT AB: