Supporttekniker till attraktivt företag

TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

TNG Group AB

Är du en serviceinriktad problemlösare? Vill du utvecklas i en social och omväxlande yrkesroll? TNG IT söker nu supporttekniker inom 1st line support till en attraktiv arbetsgivare i centrala Stockholm.

Om uppdragsgivaren
Vår uppdragsgivare är ett ledande IT-företag som erbjuder en dynamisk arbetsmiljö och goda möjligheter att utvecklas hos dem på sikt.

Tjänsten ingår i TNG ITs konsultverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av oss och arbetar på uppdrag hos vår kund. Du som söker ett IT-jobb hos oss kan vara säker på att våra rekryterare förstår din kompetens och kan främja ditt nästa steg i karriären. Som anställd hos TNG IT har du alltid en dedikerad konsultchef som har personlig kontakt med dig kring anställningsvillkor, trivsel och yrkesmässig utveckling.

Beskrivning av tjänsten
Som supporttekniker har du en viktig roll i verksamheten och du hanterar kontakten med användare på bolagets Service Desk. Du kommer att bli del av ett team på 7 personer med generellt hög kunskapsnivå inom IT. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera teknisk support, felanmälningar, felsökning samt bistå med problemlösning inom Windows-plattformen. Du kommer att ansvara för inkommande ärenden via mail och telefon, samt hantera kontakter internt på arbetsplatsen. Alla ärenden dokumenteras i ett ärendehanteringssystem och hanteras enligt ITIL.

Start för tjänsten: senast 1:a mars
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Enligt schemaläggning mellan kl. 07-19

Vem är du?
Vi söker dig med stort tekniskt intresse och som har minst 2 års erfarenhet av av teknisk support/motsvarande serviceinriktat yrke från IT-branschen. Vi ser att du har studerat IT på gymnasienivå eller har en eftergymnasial utbildning.

Kunskapskrav:
• Windows XP eller Windows 7
• Officepaketet och standardapplikationer såsom Internet Explorer
• Kontohantering i Active Directory

Det är meriterande om du har kunskaper inom ITIL, Cisco CCNA, Mac eller Citrix.

För att lyckas i rollen tror vi att du är öppen, ansvarsfull och flexibel. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och är en naturlig problemlösare. För att lyckas i rollen ser vi att du talar och skriver svenska obehindrat.

Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Christina Werberg, tel: 08- 410 690 57. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.

Om TNG IT
Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö , Linköping och Örebro.

Publiceringsdatum
2014-02-13

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-20
Ange följande referens när du ansöker: 7860
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Werberg 08-410 690 57

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
10132 Stockholm

Jobbnummer
1779631

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: