Supporttekniker till AddSecure Smart Rescue / Göteborg
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Mölndal
2022-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till AddSecure Smart Rescue / Göteborg" (publicerad 2022-05-23) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2022-03-15Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AddSecure.
Om företagetAddSecure är en ledande europeisk leverantör av säkra loT-anslutningslösningar med fokus på säker data och kritisk kommunikation. Företaget förser över 100 000 affärskunder och partners runt om i Europa med säkra kommunikationslösningar som hjälper kunderna att skydda sina livs- och affärskritiska applikationer. Detta bidrar till att rädda liv, skydda egendom och viktiga samhällsfunktioner samt skapar affärsnytta. AddSecures kunder verkar bland annat inom säkerhetsbranschen, fastighetssäkerhet och -automation, digitala trygghetslarm, transport och logistik, och inom energibolag och smarta städer. De erbjuder lösningar inom Smart Alarms, Smart Care, Smart Grids, Smart Rescue och Smart Transport.
AddSecure, som grundades i början av 1970-talet, har idag ungefär 1000 anställda i 15 länder. De har sitt huvudkontor i Sverige och har regionala kontor samt ett nätverk av distributörer runt om i Europa.
Dina arbetsuppgifterSom supporttekniker på AddSecure, inom affärsområdet Smart Rescue, jobbar du på avdelningen inom AddSecure som främst rör sig inom segmenten Public Safety och Personal Safety. Du jobbar med ärendehantering via inkommande samtal och mejl, du felsöker olika tekniska problem och installerar och konfigurerar hård- och programvara. Vidare arbetar du med att driva ditt case framåt genom att felsöka och lösa incidenter och supportärenden med stort fokus på god service. I ditt arbete som supporttekniker ingår även administration och dokumentation samt ärendeuppföljning och merförsäljning. Du har framförallt kontakt med räddningstjänsten och olika tekniska befäl men även med andra offentliga och privata verksamheter där arbete inom trygghetsskapande och säkra lösningar krävs. Du arbetar i ett öppet kontorslandskap tillsammans i ett mindre team med god gemenskap.
Inledningsvis erbjuds du en grundlig introduktion tillsammans med dina kollegor på plats och erbjuds även flera utbildningar inom relevanta områden. Du kommer även få åka med fälttekniker på kundbesök för att få en bättre förståelse för hur arbetet går till och ge dig förutsättningarna att kunna ge bästa support till kunderna.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom IT/El alternativt erfarenhet av tekniskt arbete
• Erfarenhet av kundsupport
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
• Stort tekniskt intresse
Meriterande:
• Erfarenhet av ärendehantering
För att trivas i rollen har du ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du bidrar med idéer och nya perspektiv och har ett intresse för att lära dig nya saker och att testa på nya tillvägagångssätt. Du motiveras av att agera problemlösande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Du ser konsekvenserna av din arbetsinsats och du anstränger dig för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Göteborg, Mölndal
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT, IT-support, teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, helpdesk, helpdeskmedarbetare, kundservice, service, teknik, heltid, Göteborg
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Moa Liljendahl
moa.liljendahl@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 6436057
Observera att sista ansökningsdag har passerat.