Supporttekniker till AcadeMedia

Dfind IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-07-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till AcadeMedia" (publicerad 2015-09-29) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Supporttekniker
Vill du vara med och bidra till samhällsnyttan i Sverige? Läs då vidare om nedanstående möjlighet på AcadeMedia!

Om rollen

Som supporttekniker är du ansvarig för att ta emot incident- och beställningsärenden från AcadeMedias verksamheter och användare. Du skall hantera dina ärenden korrekt via regelbunden uppdatering av händelser och aktiviteter och på effektivaste sätt lösa uppgiften. Detta inkluderar kommunikation med berörda parter och ägande av egna rapporterade incidenter.

I rollen som supporttekniker arbetar du enligt de framtagna processer, flöden och rutiner som finns inom IT-avdelningen, samt bidrar till att förbättra rutiner för kvalitativ supportleverans. Du levererar bästa möjliga IT-support inom koncernen AcadeMedia samt hjälper till med att servicenivåer möter kundens behov och krav.

Ansvarsområden/Arbetsuppgifter

• Incident acceptans, skapande av ärende, initial klassificering
• Uppdatera befintliga ärenden med korrekt status och för ärendet relevant information
• Ägande, kontroll, spårning av händelser
• Aktivt följa fortskridandet av händelsen och problemlösningens status
• Bedömning och stöd i inledningsskedet, matchar händelsen mot kända fel
• Lösningar skall i ärenden vara skrivna i detalj samt att de lätt skall kunna återanvändas
• Tekniker skall leverera tillfälliga lösningar (workarounds) samt befintliga lösningar för användarna
• Eskalering av ärenden till Teamleader och/eller IT-supportchef eller andra roller om så behövs
• Bekräfta incidenternas lösning med den som anmält ärendet
• Delta i projektarbete när så efterfrågas och i samråd med Teamleader och projektkontor
• Delta i förbättringsarbetet av processer och rutiner inom avdelningen
• Se till att ärenden löses inom de framtagna servicenivåer som finns
• Arbeta aktivt med kompetensöverföring samt informationsspridning till kollegor och användare
• Dokumentera och sprida kunskap kring de frekvent förekommande aktiviteter samt även kritiska åtgärder så att vi kan agera som funktion och inte blir personberoende

Erfarenhet/Kompetens

• Mycket goda kunskaper inom IT-området med fokus på användarstöd
• Mycket goda kunskaper i PC, Mac, surfplattor och Chromebooks
• Mycket goda kunskaper i Microsoftbaserade system och applikationer för klientdatorer och bakomliggande system och funktioner
• Goda kunskaper i Google Apps och andra applikationer
• Dokumenterat mycket goda kunskaper inom nätverk med ca fem års praktisk erfarenhet som supporttekniker inom området
• Flexibelt förhållningssätt och logiskt tänkande för att kunna anpassa sig till kundens förutsättningar
• Dokumentationsvana
• Stor vana av att arbeta med processer och rutiner
• Van att arbeta enligt processramverket ITIL
• Erfarenhet av IT inom skola och utbildningsbranschen är meriterande

Publiceringsdatum
2015-07-13

Dina egenskaper
För att vara framgångsrik i rollen som supporttekniker är det viktigt att du är analytiskt lagd samt att du gillar att sätta dig in i och lösa problem. Utöver detta hoppas vi att du är/har:

• Hög servicekänsla
• Kommunikativ, både skriftligt och muntligt
• Van att arbeta i team likväl som självständigt
• Pedagogiskt lagd med en förmåga att kunna förklara tekniska termer och lösningar på användarens språk

Detta är AcadeMedia

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas i hela utbildningskedjan. Våra 12 000 medarbetare på drygt 500 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningsenheter har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 90 000 barn, elever och deltagare som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål. Alla som valt oss ska få de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential och vi ger garantier när det gäller utbildning, kvalitet, öppenhet och trygghet.

Vi är Nordens största utbildningsföretag - vår storlek skapar trygghet och stabilitet.

Läs mer på www.academedia.se

Så ansöker du
I den här rekryteringen jobbar vi tillsammans med Dfind IT. Om du har frågor rörande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Frida Hobroh via frida.hobroh@dfind.se , 072-551 59 90. Sista ansökningsdag är den 10:e augusti 2015. Ansök om tjänsten via www.dfind.se/it

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-10
Ange följande referens när du ansöker: 200779428
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Hobroh 072-551 59 90 frida.hobroh@dfind.se

Företag
Dfind IT

Adress
Dfind IT
Regeringsgatan 65
11137 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
2343807

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT: