Supporttekniker till 1:st line sökes!

Tavana IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-11-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till 1:st line sökes!" (publicerad 2020-01-05) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tavana IT AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Uppsala eller i hela Sverige

Drivs du av att hjälpa andra och jobba med service samtidigt som du har ett brinnande intresse för IT? Då kan du vara precis den som vi på Tavana IT söker efter!
Vi söker nu en driven supporttekniker åt vår spännande kund i Stockholm. Detta är en roll som ger en bred grund inom IT och som är en bra start för att utvecklas inom branschen och för att sedan kunna ta sig an tyngre roller inom IT. Denna roll ger dig alltså gedigen erfarenhet och kunskap inom IT-support.

Publiceringsdatum
2019-11-15

Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker så arbetar du tillsammans med ett härligt team i första linjen där du kommer att hjälpa användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Dina primära arbetsuppgifter är att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, samt även registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer.
Du kommer att sitta placerad hos en utav våra kunder i centrala Stockholm där du kommer att jobba i en större företagsmiljö med fart och mycket utvecklings/karriärs möjligheter.

Information:
Start: Omgående
Omfattning: 100%
Placering: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Vem söker vi?
Du har ett genuint intresse för teknik och tycker om att hjälpa andra. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att vara behjälplig och som vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier. Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT teknik. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom Servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en god kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor.


Kvalifikationer
Minst 1 års erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOfficefunktioner
God kommunikativ förmåga
Du är serviceminded
God teknisk kunskap
Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift

Meriterande
Användaradministration av Active Directory
Citrix
Office 365
Officepaketet

Låter det intressant?
Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via "Ansök nu" eller maila till: Jobb@tavana.se
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-15

Adress
Tavana IT AB
Söder Mälarstrand 65C
11825 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tavana IT AB (org.nr 556924-2976)
Söder Mälarstrand 65C (visa karta)
118 25  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: jobb@tavana.se

Jobbnummer
4958447

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

   

Prenumerera på jobb från Tavana IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tavana IT AB: