Supporttekniker / Technical Support Engineer till Tunstall Nordi
Bravura / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-12-28FöretagetTunstall Healthcare Group är ett brittiskt världsledande företag inom trygghetsteknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Demografin förändras, människor lever längre och när antalet äldre blir fler ökar behovet av trygga och effektiva lösningar inom äldreomsorgen. Tunstall utgår från människans situation och utvecklar teknik, rutiner och system för vård och omsorg som är säker, högkvalitativ och kostnadseffektiv. Deras trygghetsprodukter ger brukarna ökad självständighet, välbefinnande och trygghet samt skapar förutsättningar för dem att bo kvar hemma längre.
Tunstall Healthcare Group grundades i Storbritannien 1957 och är med över 1800 anställda ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i mer än 30 länder över hela världen. Två och en halv miljon brukare utnyttjar idag Tunstalls produkter och tjänster. Tunstall Nordic är en del av Tunstall Healthcare Group, med huvudkontor i Malmö. Tunstall Nordic är verksamma i Sverige, Danmark och Finland samt har partners i Norge och på Island.
Dina arbetsuppgifterI rollen som supporttekniker ansvarar du för att ge teknisk support till företagets kunder via telefon, e-mail och via ärendehanteringssystemet. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat installation, felsökning och underhåll, främst i windowsmiljö. Du koordinerar även support- och serviceärenden ute hos serviceteknikers och andra partners. När ett ärende är avslutat ansvarar du för rapporteringen och stängningen av ärendet. Här får du även möjligheten att kontinuerligt arbeta med att förbättra processerna för supporthanteringen och är med och implementerar nya processer för nya produkter och system. Du ingår i en grupp bestående av sex personer där ni tillsammans arbetar för att leverera professionell support med kunden i fokus. Det ingår även beredskap i tjänsten med ett rullande schema där var och en ansvarar för sin vecka.
Kvalifikationer• Avslutad gymnasieexamen, gärna inom IT eller teknik
• Eftergymnasial utbildning inom data/IT (meriterande)
• Ett par års erfarenhet från 2nd line support gärna inom alarmhanteringssystem, produkter eller accessoarer
• Erfarenhet av nätverksinstallation och konfiguration
• Erfarenhet av SQL, TCP/IP, VPN och Citrix
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort
Vi söker dig som har en god känsla för service och som kan vara ansiktet utåt mot kunderna. Du har ett intresse för att lösa problem och försöker alltid hitta en smart lösning utifrån kundens behov. Vidare trivs du med en stundtals högre arbetsbelastning och har förmågan att hantera stressigare situationer. Du beskrivs som en lojal och driven person med stort engagemang. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Vi vill att du ansöker om tjänsten med CV som är riktat mot den aktuella tjänsten.
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT support, helpdesk, 2nd line, teknik, service, telefon, mail, kundtjänst, servicedesk, IT, nätverk, konfiguration, Malmö, Windows, VPN, SQL, Citrix
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Skowronski
daniel.skowronski@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1280
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3877126
Observera att sista ansökningsdag har passerat.