Supporttekniker / Technical Support Engineer till Tunstall Nordi

Bravura / Supportteknikerjobb / Malmö
2017-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker / Technical Support Engineer till Tunstall Nordi" (publicerad 2017-12-28) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-11-20

Företaget
Tunstall Healthcare Group är ett brittiskt världsledande företag inom trygghetsteknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Demografin förändras, människor lever längre och när antalet äldre blir fler ökar behovet av trygga och effektiva lösningar inom äldreomsorgen. Tunstall utgår från människans situation och utvecklar teknik, rutiner och system för vård och omsorg som är säker, högkvalitativ och kostnadseffektiv. Deras trygghetsprodukter ger brukarna ökad självständighet, välbefinnande och trygghet samt skapar förutsättningar för dem att bo kvar hemma längre.

Tunstall Healthcare Group grundades i Storbritannien 1957 och är med över 1800 anställda ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i mer än 30 länder över hela världen. Två och en halv miljon brukare utnyttjar idag Tunstalls produkter och tjänster. Tunstall Nordic är en del av Tunstall Healthcare Group, med huvudkontor i Malmö. Tunstall Nordic är verksamma i Sverige, Danmark och Finland samt har partners i Norge och på Island.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker ansvarar du för att ge teknisk support till företagets kunder via telefon, e-mail och via ärendehanteringssystemet. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat installation, felsökning och underhåll, främst i windowsmiljö. Du koordinerar även support- och serviceärenden ute hos serviceteknikers och andra partners. När ett ärende är avslutat ansvarar du för rapporteringen och stängningen av ärendet. Här får du även möjligheten att kontinuerligt arbeta med att förbättra processerna för supporthanteringen och är med och implementerar nya processer för nya produkter och system. Du ingår i en grupp bestående av sex personer där ni tillsammans arbetar för att leverera professionell support med kunden i fokus. Det ingår även beredskap i tjänsten med ett rullande schema där var och en ansvarar för sin vecka.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasieexamen, gärna inom IT eller teknik
• Eftergymnasial utbildning inom data/IT (meriterande)
• Ett par års erfarenhet från firstline support/servicedesk gärna inom alarmhanteringssystem, produkter eller accessoarer
• Erfarenhet av nätverksinstallation och konfiguration (meriterande)
• Erfarenhet av SQL, TCP/IP, VPN och Citrix (meriterande)
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Vi söker dig som har en god känsla för service och som kan vara ansiktet utåt mot kunderna. Du har ett intresse för att lösa problem och försöker alltid hitta en smart lösning utifrån kundens behov. Vidare trivs du med en stundtals högre arbetsbelastning och har förmågan att hantera stressigare situationer. Du beskrivs som en lojal och driven person med stort engagemang. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Vi vill att du ansöker om tjänsten med CV som är riktat mot den aktuella tjänsten.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT support, helpdesk, 2nd line, teknik, service, telefon, mail, kundtjänst, servicedesk, IT, nätverk, konfiguration, Malmö, Windows, VPN, SQL, Citrix

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Skowronski daniel.skowronski@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1280

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3811839

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: