Supporttekniker / support / onsite / remote / IT-support / IT
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2021-10-27Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 4 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Re:sources. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företagetFöretaget ingår i ett av världens största nätverk för media och kommunikation med över 80 000 anställda och sju medarbetare i det Nordiska teamet. Den nordiska IT verksamheten startades 2013 och är del av mediekoncernens globala IT team. De ansvarar för IT-miljön hos de cirka 15 nordiska dotterbolagen. Idag arbetar nio medarbetare i bolaget och utgår från olika delar av Norden.
Dina arbetsuppgifterSom supporttekniker arbetar du med drift och support av hela IT-miljön för koncernens nordiska dotterbolag. Miljön innefattar bland annat PC, Mac, nätverk, klienter och Office 365. Du är placerad i Göteborg och arbetar med både med de lokala användarna samt med att stödja och ansvara för olika miljöer som finns i de andra nordiska bolagen. Du är kontaktperson och ytterst ansvarig för ett antal dotterbolag placerade både i Göteborg och andra städer i Norden. Ärendena kommer in via deras ärendehanteringssystem, telefon eller onsite. Förutom support och drift kommer du delta i projekt för att ta fram nya lösning och sätta upp nya miljöer samt beroende på erfarenhet äga/driva tjänster/funktioner som finns inom företaget. Du arbetar självständigt men har daglig kontakt med teamet som befinner sig i andra regioner.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Minst 1-2 års erfarenhet av teknisk onsite-support
• Goda kunskaper i PC, Mac, nätverk och Office 365
• Flytande i engelska, tal och skrift
• Kunskaper inom klient managementsystem SCCM och JAMF (meriterande)
• Flytande i Svenska tal och skrift (meriterande)
Vi söker dig med ett stort teknikintresse och som är allmänt kunnig inom IT-support och drift. Som person är du framåt, serviceinriktad och sätter ett stort värde i att leverera kvalitativ support till företagets interna kunder. Du har ett stort lösningsfokus och söker ständigt utveckling. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och som kontaktperson till dotterbolagen är du bekväm i sociala situationer.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT, 2nd Line Support, Teknisk Support, first line, servicedesk, helpdesk, AD, Active directory, Microsoft Exchange, heltid , Göteborg, onsite
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Tobias Jonsson
tobias.jonsson@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 6072658
Observera att sista ansökningsdag har passerat.