Supporttekniker / support / onsite / remote / IT-support / IT

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2021-02-03

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Företaget ingår i ett av världens största nätverk för media och kommunikation med över 80 000 anställda och sju medarbetare i det Nordiska teamet. Den nordiska IT verksamheten startades 2013 och är del av mediekoncernens globala IT team. De ansvarar för IT-miljön hos de cirka 15 nordiska dotterbolagen. Idag arbetar nio medarbetare i bolaget och utgår från olika delar av Norden.


Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker arbetar du med drift och support av hela IT-miljön för koncernens nordiska dotterbolag. Miljön innefattar bland annat PC, Mac, server, nätverk, klienter och Office 365. Du är placerad i Malmö och arbetar med både med de lokala användarna samt med att stödja och ansvara för olika miljöer som finns i de andra nordiska bolagen. Du är kontaktperson och ytterst ansvarig för ett antal dotterbolag placerade både i Malmö och andra städer i Norden. Ärendena kommer in via deras ärendehanteringssystem, telefon eller onsite. Förutom support och drift kommer du delta i projekt för att ta fram nya lösning och sätta upp nya miljöer samt beroende på erfarenhet äga/driva tjänster/funktioner som finns inom företaget. Du arbetar självständigt men har daglig kontakt med teamet som befinner sig i andra regioner.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasieexamen
• Minst 1-2 års erfarenhet av teknisk onsite-support
• Goda kunskaper i PC, Mac, servrar, nätverk och Office 365
• Flytande i engelska, tal och skrift
• Kunskaper inom klient managementsystem SCCM och JAMF (meriterande)
• Flytande i Svenska eller Danska, tal och skrift (meriterande)

Vi söker dig med ett stort teknikintresse och som är allmänt kunnig inom IT-support och drift. Som person är du framåt, serviceinriktad och sätter ett stort värde i att leverera kvalitativ support till företagets interna kunder. Du har ett stort lösningsfokus och söker ständigt utveckling. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och som kontaktperson till dotterbolagen är du bekväm i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, 2nd Line Support, Teknisk Support, first line, servicedesk, helpdesk, AD, Active directory, Microsoft Exchange, heltid , Malmö, onsite

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5555344

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: