Supporttekniker / support / onsite / IT-support / IT
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-11-06FöretagetRe:sources ingår i moderbolaget Publicis Re:sources som är ett av världens största nätverk för media och kommunikation med totalt nästan 80 000 anställda. Re:sources startades 2013 och är del av mediekoncernens Shared Service Center. De ansvarar för IT-miljön hos de cirka 20 nordiska dotterbolagen. Idag arbetar nio medarbetare i bolaget varav fyra är placerade på Stockholmskontoret, i nya lokaler på Riddarholmen.
Dina arbetsuppgifterSom supporttekniker arbetar du med drift och support av hela IT-miljön för koncernens nordiska dotterbolag. Miljön innefattar bland annat PC, Mac, server, nätverk, klienter och databaser. Du är placerad i Stockholm och arbetar med fokus på de lokala användarna men även med att stödja och ansvara för olika miljöer som finns i de andra nordiska bolagen. Du är kontaktperson och ytterst ansvarig för ett antal dotterbolag, där du spenderar en till tre arbetsdagar per vecka ute hos dina bolag. Ärendena kommer in via deras ärendehanteringssystem, telefon eller onsite. Förutom support och drift kommer du på sikt driva projekt för att ta fram nya lösningar och sätta upp nya miljöer. Du arbetar med kompetenta och erfarna kollegor, vilket ger goda förutsättningar för att på sikt bli självgående i din roll.
Kvalifikationer• Gymnasieexamen
• Vidare universitetsutbildning med IT/teknikinriktning ses som meriterande
• Minst 2 års erfarenhet av teknisk onsite-support
• Mycket goda kunskaper i PC, Mac, servrar och nätverk
• Uttrycker dig väl i tal och skrift på engelska
Vi söker dig med ett stort teknikintresse och som är allmänt kunnig inom IT-support, servrar och drift. Som person är du framåt, serviceinriktad och sätter ett stort värde i att leverera kvalitativ support till företagets interna kunder. Du har ett stort lösningsfokus och söker ständigt utveckling. Du är självgående i ditt arbete och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Som kontaktperson till dotterbolagen ser vi även att du är bekväm i sociala situationer.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Riddarholmen, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT, 2nd Line Support, Teknisk Support, first line, servicedesk, helpdesk, AD, Active directory, Microsoft Exchange, heltid , Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaleb Musie
caleb.musie@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3787405
Observera att sista ansökningsdag har passerat.