Supporttekniker, spännande jobb mitt i city

Kungliga Biblioteket / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Biblioteket i Stockholm, Håbo, Strängnäs, Ludvika eller i hela Sverige

Kungl. Biblioteket (KB) är Sveriges nationalbibliotek och en daglig arbetsplats för forskare, studenter samt för drygt 320 medarbetare. KB är öppet för alla och en viktig kategori besökare är den allmänhet som kommer till KB för att ta del av utställningar, program eller för att få information. KB:s uppdrag är att samla, beskriva, bevara och tillhandahålla det svenska trycket. KB förvärvar även utländsk litteratur inom humaniora. Den 1 jan. 2009 sker verksamhetsövergång av Statens ljud- och bildarkiv till KB.
KB är centralt placerat i Humlegården, ett stenkast från Stureplan.
Enheten för teknik och service ingår i Avdelningen för publik verksamhet. Enheten ger teknikstöd och service till hela organisationen. Arbetsuppgifter inom digital informationshantering ökar och modern informationsteknologi är ett viktigt stöd i hela verksamheten.
Till Enheten för teknik och service söker KB en SUPPORTTEKNIKER MAC/PC, ref.nr. 141-588-2008.

Publiceringsdatum
2008-08-27

Arbetsuppgifter
Mac/PC/Windows-support i nätverksmiljö, helpdesk, installation, drift, uppgraderingar och felsökning av maskiner, system och applikationer samt teknisk kringutrustning.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Djupa tekniska kunskaper och erfarenheter av såväl Mac som
PC- och nätverksteknik
• Erfarenhet och vana av arbete i Microsoft Active Directory
Meriterande:
• Erfarenhet av tekniskt stöd till bildhantering och digitalisering i Mac-miljö
• Kunskap om centrala administrationsverktyg, såsom Microsoft BDD/MDS, SMS och verktyg för MSI-paketering samt tekniska lösningar kring integration av data och mobil telefoni.
• Kunskaper om teknisk engelska
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper, såsom:
• Teknikintresse och känsla för problemlösning
• Intresse för deltagande i intern yrkesutveckling
• Utåtriktad och serviceinriktad personlighet
• Kunna tillföra gruppen nya kunskaper och idéer. Kunskap om Mac är ett sådant exempel.
KB erbjuder en attraktiv arbetsplats. Vi vill ge lika möjligheter för alla och värdesätter jämlikhet och mångfald i vår verksamhet.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning.

Ersättning
Fast lön
KB tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-09-17
Välkommen med din ansökan till nedanstående adress.
Ange följande referens när du ansöker: 141-588-2008
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@kb.se

Kontakt
Roland Karlsson, Chef Teknik & service, 08 463 40 23
Johan Gustavsson, Personalspecialist, 08 463 42 66

Facklig kontakt
Märta Forsberg, ST-KB 428, 08 463 40 00
Jamshid Farahani, SACO-KB, 08 463 40 00

Företag
Kungliga Biblioteket

Adress
Kungliga Biblioteket
Box 5039
10241 STOCKHOLM

Kontorsadress
Humlegården

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08 463 40 00

Jobbnummer
297007

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Biblioteket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Biblioteket: