Supporttekniker som vill att allt "rullar" på
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Göteborg,
Mölndal,
Borås,
Trollhättan,
Vänersborg eller i
hela Sverige Är du en person som värderar en smidig och effektiv IT-miljö där användarna inte skall stöta på farthinder? Trivs du i en kommunikativ roll där du har stor användning av din pedagogiska förmåga, där du får möjligheten att hjälpa andra? Söker du ett spännande uppdrag som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Perido söker nu en supporttekniker till vår kunds servicedesk, ett spännande företag med stora utvecklingsambitioner. Företaget bedriver sin verksamhet i flera städer runt om i landet och just den här tjänsten är placerad i centrala Göteborg.
I rollen som supporttekniker blir du en viktig del av företagets IT-servicedesk där ni tillsammans kommer att arbeta med kommande tekniska utmaningar som företaget står inför. Du ingår i ett team om fyra personer som stöttar ca 5-600 användare gällande kontorets IT-relaterade ärenden via telefon, email och personlig kontakt. Dessa ärenden kretsar kring Windows 7, ärendehanteringssystem samt enklare reparationer som t.ex. byte av grafikkort.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du besitter en god servicekänsla, noggrannhet och förmåga att lösa dina uppgifter så effektivt som möjligt, du är analytisk och har en god logisk förmåga. Det är även viktigt att du har lätt för att kommunicera teknisk information på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt. Vidare trivs du bra med att ha telefonen med arbetsverktyg då mycket av supporten sker just över denna. Arbetstempot är ofta högt och kräver därför att du som person arbetar på ett strukturerat sätt och att du är duktig på att prioritera dina arbetsuppgifter.
Är det dig vi beskriver? Tveka då inte på att skicka in din ansökan
Publiceringsdatum2016-04-22Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning inom IT
• Minst två års erfarenhet som supporttekniker såväl onsite som remote
• Mycket goda kunskaper i MS Office
• Goda kunskaper i operativsystemet Windows 7
• God kunskap om teknisk utrustning t.ex. datorer, mobiltelefoner
• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillträde så snart som möjligt. Konsultuppdrag i ett (1) år med goda chanser till förlängning.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13478JS i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb13478JS
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 13478JS
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2802009
Observera att sista ansökningsdag har passerat.