Supporttekniker sökes till Dicoms servicedeskteam!

Dfind AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en hungrig och driven supportmedarbetare på jakt efter jobb i ett servicedeskteam där kunden är i fokus och tempot är högt? Då är Dicom något för dig!

Dicom har varit verksamma sedan 1986 och omsätter ca 60 MSEK med god lönsamhet och har drygt 40 anställda. Bolaget levererar managerade drifts- och hostingtjänster samt konsulter och IT-produkter till kunder i Stockholm med omnejd. Kundrelationerna är långa och hög serviceanda och personligt leveransätt präglar verksamheten. Tjänsterna man erbjuder leder till säkrad IT-drift och skalbar IT-infrastruktur.

Rollen som helpdesktekniker hos oss ställer höga krav på att du är serviceinriktad och att du tycker om att lösa problem. Du ansvarar för att de ärenden som du tar dig an, registreras i ärendehanteringssystemet och följer upp att ärendena åtgärdas. Då det inte löpande kommer in supportärenden, är det viktigt att du är självgående och initiativrik. Vi gillar att jobba under mottot "Det finns alltid någonting att göra".

Som person ser vi att du är pedagogisk och älskar att lösa nya problem. Då du kommer ingå i ett litet team om 5 personer är det viktigt att du är en lagspelare och kan hjälpa till där det behövs. Vi ser att du är lösningsorienterad och har en bra helhetssyn på problem som dyker upp. Vi jobbar väldigt kundnära med våra ca 200 kunder, som är alltifrån små- till medelstora bolag vilket gör att det inte är ovanligt att man till slut "lär känna" kunden. Detta gör att det är viktigt med ett starkt kundfokus och att du gillar att jobba nära kunderna och hela tiden vill ge bra, personlig service.

Du kommer att ta hand om supportärenden från våra kunder via mail och telefon. Arbetsuppgifterna består av felsökning av hård- och mjukvara, kontohantering i microsoftmiljö, installation av mjukvara, felavhjälpning via fjärrverktyg och även installationer av datorer. Det ingår även att ha kontakt med våra tredjepartsleverantörer, exempelvis när man stöter på ärenden man inte kan lösa.

För att klara jobbet ser vi att du besitter följande tekniska kunskaper:

• 1-2 års erfarenhet av att arbeta i helpdesk eller motsvarande

• Goda kunskaper i felsökning/problemlösning

• Goda kunskaper i Windows

• Goda kunskaper i Office 2003-2010 (Outlook, Word, Excel)

• Grundläggande kunskaper i Windows server 2003-2008

• Grundläggande kunskaper i Windows Active Directory

• Grundläggande kunskaper om nätverk

• Grundläggande kunskaper om brandväggar

• Grundläggande kunskaper om Antivirus

• Grundläggande kunskaper om SPAM

Det är även meriterande om du har kunskap inom:

• Mac OS X

• Microsoft Sharepoint

• Microsoft SQL Server 2000-2008

För tillsättningen av den här tjänsten samarbetar Dicom med Dfind IT. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Tiffany Näsvall, via telefon 073-357 97 38 eller på tiffany.nasvall@dfind.se . Du registrerar din ansökan med ditt CV, genom att ansöka här nedan.

Publiceringsdatum
2012-10-24

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 200373186
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tiffany Näsvall

Företag
Dfind AB

Adress
Dfind AB

Jobbnummer
1374144

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind AB: