Supporttekniker sökes omgående

Declan AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Declan AB i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Vårt primära fokus är att utveckla strategiska och långsiktiga relationer med våra kunder. Vår ambition med långsiktiga partnerskap har gett oss möjlighet att hjälpa många organisationer att nå sina affärsmål och växa strategiskt genom en effektiv användning av teknik. Vi utmärker oss genom att vi har alldeles särskilt erfarna och duktiga konsulter. Vi arbetar inom declan's fyra affärsområden: Specialister, Lösningar och Drifttjänster samt försäljning av mjukvaror, hårdvara och tillhörande produkter så att våra kunder har en konkurrenskraftig IT plattform.

Publiceringsdatum
2013-08-05

Beskrivning av jobbet
Vi behöver flera duktiga och erfarna supporttekniker för uppdrag ute hos våra kunder i Stockholm.
Som supporttekniker kommer dina arbetsuppgifter bl.a. att bestå av felsökning och problemlösning av mjukvara, hårdvara och nätverk. Hantera användare i Active Directory samt ge hjälp åt användare. Vidare kommer du att arbeta med installation, uppgradering och underhåll av datorer. Jobbet är vanligtvis självständigt men du jobbar tillsammans med andra på IT-avdelningen. Du har ansvaret för att snabbt och effektivt lösa användarnas IT-problem på plats men även via telefon och mail. Uppdragen rör allt från de enklaste problemen till mer komplicerade ärenden.

Vi hjälper våra kunder att nå sina mål genom att förse dem med rätt IT kompetens. Vi gör en skillnad genom att förknippas med hög kompetens, engagerade konsulter och långsiktighet i allt vi gör.

Utbildning/erfarenhet
Du som söker har någon form av teknisk utbildning på gymnasie-, KY- eller högskolenivå och du behöver ha arbetat minst några månader med teknisk support inom IT. Det är meriterande med erfarenhet från arbete med 1st och/eller 2nd line support.

Krav på arbetssökande
Vi söker dig som har minst 6-12 månaders erfarenhet av att arbeta som supporttekniker och är van med hela flödet från mjukvara till att skruva i hårdvaran. Du bör ha goda kunskaper om produkter såsom Windows XP/7, Office och Outlook. Meriterande är om du har kunskap i Active Directory.

Du är positiv, social, utåtriktad och kommunikativ. Du behöver även vara ansvarstagande och noggrann.

Vem söker vi?
Som framgångsrik supporttekniker är du en social och positiv person som tycker om att arbeta med människor i små och större grupper. Du är pedagogiskt lagd och har lätt för att hantera stressade personer i nöd. Rollen som supporttekniker kräver ett eget driv och fokus då arbetsbelastningen periodvis varierar. Du är dessutom stresstålig, engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sussan Hatefi 08 410 20 080

Företag
Declan AB

Adress
Declan AB
Finlandsgatan 68
16474 Kista

Jobbnummer
1618012

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Declan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Declan AB: