Supporttekniker servicedesk it-stöd
Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd / Supportteknikerjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd i Botkyrka Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 85 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Publiceringsdatum2012-08-09ArbetsuppgifterSom Supporttekniker på servicedesk ansvarar du bland annat för att:
• Vara IT-stöds single point of contact när det gäller felanmälningar och användarfrågor från kund via telefon, e-post och webb. IT-stöds mål är att 80% av alla felanmälningar ska lösas i Service Desk.
• Ta emot beställningar och hantera dessa
Kvalifikationer• Gymnasial utbildning eller likvärdig erfarenhet och utbildning
• Erfarenhet av it-supportarbete
• Erfarenhet av kundkontakter
• Kunskap om ITIL är meriterande
• Erfarenhet av inköp av datorer och mjukvara är meriterande
• Erfarenhet av MAC datorer är meriterande
Vi förutsätter också att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
It-stöd levererar produkter och tjänster utifrån våra kunders behov och beställningar som tidigare nämnts. Som person ska du därför vara serviceinriktad, lyhörd, kommunikativ och tydlig för att kunna möta våra kunder på ett bra sätt.
Du ska vara öppen, orädd och energisk i enlighet med Botkyrkas ledord och serviceförvaltningens värdegrund.
Du behöver också ha förståelse för drivkrafterna i en politisk styrd organisation.
Du skall vara en lagspelare,känna ansvar för gemensamma åtaganden,flexibel och stort kundfokus.
• Kunskaper om MS olika operativsystem, främst Windows 7.
• Kännedom om distribuerade miljöer, exemplevis Citrix.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Schema. Schemalagd arbetstid. Service Desk har öppettider: mån 7:00-19:00 tis-tor 7:00-18:00 fre 7:00-16:00 Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-10-01 Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt kandidat och uppdraget startar då omgående.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-10
Ange följande referens när du ansöker: A283708
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlf Sidklev, 08-53062664
Karin Andersson,
karin.andersson3@botkyrka.seFöretagBotkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd
AdressBotkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd
Munkhättevägen 45
14785 Tumba
Jobbnummer 1309887
Observera att sista ansökningsdag har passerat.