Supporttekniker second line rekryteras till Profdoc
Manpower Professional IT / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Professional IT i Uppsala,
Västerås,
Södertälje,
Eskilstuna,
Falun eller i
hela Sverige Profdoc är marknadsledande leverantör av IT-stöd till hälso- och sjukvårdsmarknaden. Sedan 1989 har de levererat IT-stöd som kvalitetssäkrar och effektiviserar den administrativa delen av vårdarbetet. I Sverige använder fler än 25,000 vårdgivare deras system PMO, Journal III och Medidoc. Företagets kunder finns inom både landsting, kommuner och privat driven hälso- och sjukvård. Profdoc ingår i CompuGROUP-koncernen. Internationellt finns de i arton länder och har ca 3000 anställda och en omsättning på 230 miljoner €. Profdocs svenska huvudkontor ligger i centrala Uppsala.
I samarbete med Manpower Professional söker Profdoc en supporttekniker till second line support med placering i Uppsala.
Publiceringsdatum2009-06-25Dina arbetsuppgifterDu ingår i ett team bestående av sju personer där fem sitter i Uppsala och två i Kungsbacka och gruppen ansvarar för Profdocs first och second line support.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att ta emot samtal från kunder och hantera de ärenden och frågeställningar som dyker upp, göra utredningar av mer tekniskt kvalificerade ärenden och agera tekniskt stöd till kollegorna på first line support. Du är även starkt bidragande till att ta fram nya lösningar och utveckla processer och rutiner inom supportavdelningen. I rollen ingår även att stötta säljorganisationen med teknisk expertis och till viss del delta i säljmöten. Du utbildar och bidrar till att höja kompetensen i ditt team samt stöttar first line support vid arbetstoppar.
Vem är du
Du har relevant utbildningsbakgrund och minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har god kännedom om PC server, SQL, Windows samt Citrix miljöer. Har du kunskaper i COM+ samt erfarenhet av journalsystem är det meriterande. Du hanterar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
För att lyckas i rollen som supporttekniker är du lösningsfokuserad och analytisk och du trivs i en specialistroll. Du är lyhörd och smidig samt kommunikativ och trivs med att ha många kontakter både externt och internt. Du är ansvarstagande och har förmågan att arbeta effektivt även under tidspress.
Kontaktperson för detta jobbDå urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Manpower Professional, Malin Hollander 018-18 59 70.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-08-07
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMalin Hollander
FöretagManpower Professional IT
AdressManpower Professional IT
Jobbnummer 472753
Observera att sista ansökningsdag har passerat.