Supporttekniker "Rekryteringsträff IT"
Peak IT AB / Supportteknikerjobb / Solna
2012-10-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker "Rekryteringsträff IT"" (publicerad 2012-10-02) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Peak IT AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Norrtälje,
Nacka eller i
hela Sverige Vår expansion fortsätter och vi söker just nu efter dig som är 1:st och/eller 2:nd line Supporttekniker! Som supporttekniker är du verksamhetens första IT-kontakt för de anställda inom koncernen, för externa samarbetspartners och i vissa fall även för företagets e-handelskunder. Ditt primära mål är att ge en hög och kvalitativ IT-support i syfte att leverera hög tillgänglighet i företagets olika system samt att lösa kundens/de anställdas problem inom överenskommen tid. Exempel på arbetsuppgifter - Via telefon och e-post ta emot, registrera och hantera incidenter samt inkomna beställningar och ärenden i ärendehanteringssystemet. Samt att, vid behov skicka dessa ärenden till rätt kompetens inom företaget. - Informera Incidentsamordnaren vid systemstörningar. - Hantera automatgenererade rapporter från interna och externa IT-system. - Utbilda användare vid behov. - Tillsammans med Incidentsamordnaren ansvara för uppföljning av ofta återkommande ärenden i syfte att proaktivt avhjälpa dessa. - Dokumentera inom ramen för eget ansvar. - Säkerställa att att skrivare finns. Det vill säga klientinstallation, support och åtgärd av mekaniska fel. - Se till att användare har fungerande telefoni. Det vill säga uppsättning av fasta telefoner, samt konfiguration av mobiler och smart phones. Din profil Vi lägger stor vikt vid dig som person och ser därför gärna att du är social och serviceminded ut i fingerspetsarna! Du tycker om problemlösning och därigenom att hjälpa kunder och medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Vidare är du självgående, stresstålig och strukturerad. Önskade kvalifikationer - Erfarenhet av arbete med teknisk support samt av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats - Erfarenhet av att arbeta i Microsoftmiljöer såsom Windows Server, XP, AD och Exchange - Körkort Mycket meriterande men inget krav: - Erfarenhet av arbete med mobiltelefon support Meriterande men inget krav: - Butiksarbete; arbetssätt, kassa- och backofficesystem - Erfarenhet och utbildning inom IT-branschen - Goda kunskaper i Microsoft SQL Server - Erfarenhet av ITIL Tjänsten är schemalagd enligt ett rullande schema, mellan tiden 07:00 - 17:00. Beredskap ingår i tjänsten.
Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken.
Välkommen att söka tjänsten vid arbetsförmedlingens IT rekryteringsträff fredagen den12 oktober, drop in mellan kl. 10-11
Publiceringsdatum2012-10-02Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeEnl ök
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-12
Välkommen att söka tjänsten vid arbetsförmedlingens IT rekryteringsträff fredagen den12 oktober, drop in mellan kl. 10-11
Ta med dig fler exemplar av ditt CV / ansökningsbrev.
Plats: Kista Science Tower Conference, Färögatan 33, Kista. T-bana Kista
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagPeak IT AB
AdressPeak IT AB
16935 SOLNA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.
Jobbnummer 1354782
Observera att sista ansökningsdag har passerat.