Supporttekniker och Helpdesk-konsulter

Can Communication IT Support AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-04-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker och Helpdesk-konsulter" (publicerad 2011-10-05) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Can Communication IT Support AB i Stockholm

CanCom IT-Support arbetar med kompetensförstärkning till IT-avdelningar och som underleverantör av IT-konsulter till våra samarbetspartners. Vår främsta kompetens är att finna rätt person för varje uppdrag. För att lyckas med detta präglas vi av ett konsekvent utifrån och in perspektiv på hela vår verksamhet. Vi måste först förstå vår kunds vardag och vilken roll vår personal skall ha för att sedan kunna presentera en passande profil. Vår styrka är att vi hela tiden ser på oss själva med våra kunders kritiska ögon. Detta gör att vi hela tiden tvingar oss själva att stå på tå och utveckla såväl våra konsulters kompetenser som våra rutiner och vårt förhållningssätt till våra uppdragsgivare. Detta kritiska synsätt har lett fram till ett företag som har kompetens, engagemang och flexibilitet som sina ledord. Något som naturligtvis gagnar oss själva men framför allt våra uppdragsgivare. CanCom IT-Support AB ingår i DC-gruppen tillsammans med DataCom, CloudCom och Kabeldragarna.
Just nu söker vi duktiga konsulter till vår uthyrningsverksamhet i Stockholm.
Hör du till dem som gillar omväxling, att ge service, nya utmaningar, miljöombyte och att träffa nya människor? Då skall du söka anställning som IT-konsult hos oss.
Vi söker just nu erfarna kandidater med fokus mot: 
HELPDESKPERSONAL
• Kompetens inom telefonsupport, mailsupport, on site tekniker.
• Dokumenterad kunskap och erfarenhet inom Windows, MS Office och gärna erfarenhet av Mac.
• Ärendehantering/ ärendehanteringssystem
PC/SUPPORTTEKNIKER
• Kompetens inom användarsupport, installation, drift och övervakning.
• Dokumenterad kunskap och erfarenhet inom Windows operativsystem, Windows Server 2003 & 2008, MS SQL Server, MS Office och AD, Share point, nätverksinstallation och drift.
Vi ser gärna att du har dokumenterad ITIL-erfarenhet.
Vi vill att du har minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt relevant utbildning motsvarande KY-utbildning eller högskola/universitets-utbildning.
Ett krav är att du talar svenska obehindrat samt behärskar engelska flytande i tal och skrift.
Meriterande:
• Spjutspetskompetens inom ett specifikt område
• Körkort
Personliga Egenskaper
• Du som söker är glad och positiv
• Du är noggrann
• Du är stresstålig och kan hålla många bollar i luften
• Du är intresserad av att ge användare hjälp och har en väl utvecklad servicekänsla
Märk ansökan med vilken tjänst som du söker och skicka med ett kort på dig själv.

Publiceringsdatum
2011-04-06

Arbetstider och omfattning
Heltid/Deltid/Projekt/Tillsvidare

Ersättning
Timlön/Månadslön Annan rekryteringshjälp undanbedes

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Carl Kempe, 08-4421313

Företag
Can Communication IT Support AB

Adress
Can Communication IT Support AB
Box 10046
12126 STOCKHOLM-GLOBEN

Jobbnummer
896800

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Can Communication IT Support AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Can Communication IT Support AB: