Supporttekniker nivå 2 till kundnära servicedesk
Avaron AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-08-15
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avaron AB i Stockholm,
Södertälje,
Nykvarn,
Västerås,
Oxelösund eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-08-15Om företagetAvaron AB är ett svenskt konsultbolag som levererar erfarna specialister inom IT och affärsstöd till ledande organisationer. Vi kombinerar snabb leverans med hög kvalitet och arbetar nära både kund och konsult för att skapa långsiktiga samarbeten. Hos oss får du utvecklas i uppdrag där din insats märks.
Dina arbetsuppgifterSom supporttekniker nivå 2 blir du en nyckelperson i kundens servicedesk. Du anställs av Avaron AB och arbetar som konsult hos en av våra kunder. I rollen ingår att:
Ge kvalificerad användarsupport via telefon, e-post, portal och chatt
Felsöka och åtgärda incidenter samt guida användare till hållbara lösningar
Registrera, uppdatera och avsluta ärenden i ärendehanteringssystem (ex. ServiceNow)
Samarbeta med kollegor för att förbättra processer, rutiner och kunskapsdatabas
Arbeta enligt schema där både vardagar och helger kan förekomma
Kvalifikationer (Ska-krav)
1-3 års erfarenhet av IT-support i servicedesk/2nd line
Tidigare erfarenhet av användarsupport/kundservice
Retailerfarenhet
Erfarenhet av ServiceNow eller liknande ärendehanteringssystem
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
Relevant eftergymnasial IT-utbildning eller motsvarande erfarenhet
Stark servicekänsla, god kommunikativ förmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt
Beredd att arbeta enligt schema som kan omfatta både vardag och helg
Möjlighet att genomgå och godkännas i bakgrundskontroll
Meriterande (Bra att ha)
ITIL-kunskap/certifiering
Vana av Microsoft 365, Active Directory/Azure AD, Intune/SCCM och fjärrstyrningsverktyg
Erfarenhet av att skriva och förbättra kunskapsartiklar
Grundläggande skriptkunskaper (t.ex. PowerShell)
Erfarenhet från större organisationer och arbete mot tydliga SLA/KPI:er
Så ansöker duVåra tjänster kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt.
Mejla till
jobb@avaron.se och bifoga personligt brev och CV. Märk mejlet med "Supporttekniker nivå 2 till kundnära servicedesk (12984)".
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-08-19
E-post:
jobb@avaron.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "12984".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avaron AB (org.nr 559175-4279)
Jobbnummer 9460070