Supporttekniker / Nätverkstekniker till Addera IT
Bravura / Supportteknikerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-10-11FöretagetAddera IT är resultatet av en sammanslagning mellan TNM IT som fanns i Ängelholm och Strö Data som fanns i Kristianstad och Trelleborg. Idag finns Addera IT på dessa tre orter i Skåne. Dei är totalt 21 anställda varav 16 personer är tekniker/konsulter. Addera IT har två datacenter i Ängelholm för egenproducerade molnlösningar till kunder och lägger stort fokus på kundnöjdhet för att långsiktigt utveckla företaget. Företaget arbetar inom två affärsområden där man verkar främst inom SMB (Small Medium Business) segmentet med kunder upp till 300 IT-användare. Fokus idag ligger mot kunder som har över 50 användare. Addera IT är även Business Partner med IBM för Spectrum Protect (TSM) plattformen för backup & restore där de utvecklat en backup tjänst. Idag ligger fokus på större företag med upp till 100 TB data. Addera IT gjorde en kundundersökning februari 2017 som gav ett väldigt bra resultat och överträffade branschindex med ca 15%.
Dina arbetsuppgifterI rollen som It-tekniker äger du din kundportfölj med kunder som du arbetar med. Det innebär att du kommer nära kunden och oftast blir en väsentlig del i kundens IT-miljö/avdelning. Du följer dina kunder med allt från löpande support till nya lösningar och tjänster. Du besvarar supportärenden av 2:nd och 3:d line karaktär där du genomför felsökning åt användare. Du arbetar även med installation av servrar, nätverk, säkerhetslösningar, skrivarhantering samt AD-kunskap och klienthantering. Mesta delen av arbetet utförs från kontoret i Ängelholm men du förväntas besöka dina kunder vid behov
Kvalifikationer• Eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Minst två års arbetslivserfarenhet som support- och nätverkstekniker
• Goda kunskaper i Windows klient-, serveroperativsystem samt Active Directory
• Erfarenheter och kunskaper i VPN, brandväggar och olika skrivarlösningar
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
• B-körkort
Vi ser att du har förmågan att driva ditt arbete framåt på egen hand och sätter din kunds behov främst. Du arbetar självgående, tar egna initiativ och har förmåga att se vad som behövs göras i stunden. Du har lätt för att prioritera och prioritera om. Vidare är du en person med framåtanda som suktar efter att ständigt lära dig nya saker. Att agera problemlösande ser du som motiverande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Du har också lätt för att samarbeta med andra och har ett prestigelöst förhållningssätt.
Övrig information:
Vi vill att du ansöker om tjänsten med CV, som är riktat mot den aktuella tjänsten.
Start: Omgående
Plats: Ängelholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: support, nätverk, tekniker, windows, server, klient, operativssystem, active directory, AD, skrivare, felsökning, Ängelholm, VPN, brandvägg
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Skowronski
daniel.skowronski@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1283
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3745113
Observera att sista ansökningsdag har passerat.