Supporttekniker med stor servicekänsla

Bedege / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bedege i Stockholm

Bedege säljer, anpassar och installerar system till detaljhandeln.
Vi bygger våra kunders lösningar på standardapplikationer från bland annat Microsoft. Med mer än 46.000 installerade POS system i 1.200 företag och i 132 länder anser vi att våra produkter är beprövade, globala och branschanpassade. Med över 20 år i branschen kan vi detaljhandeln och vet vad våra kunder behöver.
Med våra affärs- och butiksdatasystem får företagsledning, IT- och ekonomichefer samt marknads- försäljnings- och butiksavdelningarna tydliga rapporter, spårbar information samt lättskött kund-, produkt- och leverantörsdata. Våra POS-lösningar och besöksanalyssystem ger de bästa förutsättningarna för optimal försäljning, idag och i framtiden.
Vi söker en verkligt driven supporttekniker till vår IT-support som idag består av sex personer placerade i centrala Stockholm nära till goda kommunikationer och möjligen stans bästa restaurang utbud.
Supporten samarbetar nära med andra avdelningar inom bolaget exempelvis konsulter men framför allt med serviceavdelningen. Det är också vanligt att man inom supporten har ett eget ansvarsområde som man självständigt ansvarar för och utvecklar. Bedege utvecklas ständigt för att möta våra kunders behov och förändringstakten är hög. Det här är alltså en tjänst där det ställs krav på att hela tiden lära sig nytt och vara med i förändringsprocessen.
Som supporttekniker kommer du att arbeta med att ge teknisk support till våra kunders användare, vilket innebär arbeta med felsökning av PC och kassaklienter; felsökning samt användarstöd av installationer, uppdateringar och konfigurationer och applikationer, hantera ?patchar?, nätverkslösningar. Huvudsak av arbetet görs antingen vida instruktion i telefon eller genom fjärruppkoppling.
Enklare hantering av hårdvara kan förekomma, precis som andra bisysslor. Det är därför viktigt att vara flexibel men samtidigt strukturerad. Då kan det vara en fördel om du har erfarenhet från mindre företag med en ?platt organisation?.
Du kommer ju att i huvudsak att jobba med service och ge våra kunder ett mervärde. Du är framför allt en individ med lågt problemfokus men med desto större lösningsorientering.
Du har en god teknisk och analytisk förmåga och ser betydelsen av förebyggande arbete samt att arbeta strukturerat. Meriterade är också med en god teknisk förståelse främst då inom mjuk samt hårdvara.
Arbetet i en support kan periodvis vara stressigt med ett högt tempo och innebära att ha många saker att hålla reda på. Därför är det ytterst viktigt att du klarar av att hantera sådana situationer. Bedege förväntar sig att du kan ta egna beslut för att du är nyfiken, idérik och vill utvecklas i din roll.
Vi söker dig som:
• framförallt är en social person och gillar att jobbar med att ge service! Att sätta användaren i fokus. Detta är ett nyckelkrav och en bakgrund inom servicearbete (gärna detaljhandeln) är mycket meriterande.
• har bred IT-kunskap med allt från nätverk till hårdvara samt har lätt för att lära dig nya program/rutiner. Gärna en formell utbildning, men absolut inget krav en god kännedom räcker, resten hjälper vi dig med.
Du har mycket kundkontakt därför är språket viktigt i både tal och skrift.
För en jämnare fördelning av medarbetarna ser vi med fördel kvinnliga sökande.
Känner du igen dig i ovan beskrivna roll är du varmt välkommen att söka till Bedege. Vi erbjuder en bra och kamratlig arbetsatmosfär i ett företag mitt i en förändringsprocess med med utvecklingsmöjligheter.

Publiceringsdatum
2010-05-12

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Schemalagd arbetstid med förkommande kväll- och helgtjänstgöring.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-30
Skicka din ansökan och Cv snarast per e-post då vi genomför urval och intervjuer löpande.
Ange följande referens när du ansöker: Supporttekniker
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan@bedege.se

Företag
Bedege

Adress
Bedege
Box 23150
10435 STOCKHOLM

Kontorsadress
Ynglingagatan 12
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-586 400 00

Jobbnummer
651210

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bedege

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bedege: