Supporttekniker med start i september
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2013-06-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker med start i september" (publicerad 2013-06-27) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige TNG Group AB
Det här är tjänsten för dig som vill arbeta på ett expansivt företag där du får arbeta med teknisk support i en intressant teknisk miljö med bland annat virtuella servrar.
Om uppdragsgivaren
Vår kund är ett konsultföretag som erbjuder ekonomiska tjänster till sina kunder. Tjänsten är placerad i fina lokaler i centrala Stockholm. IT-avdelningen består av ca 15 personer och företaget har totalt ca 1000 IT-användare. Tjänsten ska tillsättas i mitten av september.
Beskrivning av tjänsten
Du kommer huvudsakligen att arbeta i företagets servicedesk men det kan också bli aktuellt med andra på IT-avdelningen förekommande arbetsuppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter är:
• Via telefon och mail ta emot felärenden och beställningar (ex användaradministration) som rör IT från företagets anställda
• Registrera och hantera dessa ärenden
• Deltagande i servicefönster
• Framställande av lathundar
Den tekniska miljön är Windows 2008, Exchange 2003 (ska uppgraderas), Office 2010, Active Directory och ett antal verksamhetsspecifika system såsom Hogia. Vidare finns tre virtuella servrar (VM Ware).
Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har jobbat som supporttekniker, gärna i helpdesk eller servicedesk. Du har kunskap inom följande områden:
• Microsoft Office
• Klient-OS
• Nätverk och utskriftshantering
• kontohantering, behörigheter
Det är ett plus om du har kunskap inom ITIL samt har utbildning inom IT/teknik.
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och är noggrann. Du är duktig på att dokumentera dina ärenden samt kan bedöma och eskalera ärenden efter behov. Det är en förutsättning att du trivs med att hjälp människor och kan bemöta användarna på ett ödmjukt och professionellt sätt.
För rätt person finns mycket goda möjligheter att utvecklas såväl tekniskt som personligt.
Tjänsten ingår inledningsvis i vår bemanningsverksamhet men för rätt person finns goda möjligheter till anställning direkt av vår kund på sikt. '
Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sara Scheef, 08-410 690 50. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.
Om TNG IT
Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö , Linköping och Örebro.
Publiceringsdatum2013-06-03Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-24
Ange följande referens när du ansöker: 7101
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Scheef 08-410 690 50
FöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
10132 Stockholm
Jobbnummer 1572342
Observera att sista ansökningsdag har passerat.