Supporttekniker med Mac-kompetens

Stockholms Universitet IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Universitet IT-avdelningen i Stockholm

Stockholms universitet arbetar utifrån visionen att vara ett nationellt ledande och internationellt framstående lärosäte. IT-avdelningen stödjer denna vision genom att vara en kundorienterad organisation och genom att tillhandahålla ett attraktivt utbud av tjänster som används av universitetets lärare, forskare, studenter och administrativa personal. Vi vänder oss till dig som vill vidareutvecklas i en spännande miljö och tillsammans med oss ta ansvar för att utveckla vår organisation och våra tjänster i linje med visionen och våra uppdragsgivares behov.

Helpdesk, inom Servicesektionen, IT-avdelningen, utgör avdelningens kontaktyta mot kunder och användare och ansvarar för att felanmälningar och beställningar hanteras på ett snabbt och effektivt sätt.

Vi söker en erfaren, ansvarsfull och lösningsorienterad supporttekniker som kommer att vara den som huvudsakligen jobbar med Mac-relaterade ärenden. Anställningen är ett vikariat tom 2014-12-31.

Publiceringsdatum
2014-02-11

Dina arbetsuppgifter
• Bemanna telefonssupporten
• Sommartid 08.00 - 16.00
• Vintertid 08.00 - 16.40
• Vara förstalinjens support för användare av arbetsplatstjänsten SUA, lär och samarbets-plattformen Mondo och övriga universitetsgemensamma IT-tjänster.
• Handlägga frågor rörande kontohantering i vår katalog SUKAT
• Svara på frågor från studenter gällande deras studierelaterade verktyg
• Via ärendehanteringssystemet hantera inkommande ärenden:
• Lösa ärenden tillhörande första linjen
• Kategorisera, märka och distribuera ärenden vidare till avdelningens övriga funktioner
• Rapportera fel i programvaror, tjänster eller andra system och följa upp att de åtgärdas
• Svara på allmänna frågor förekommande i en större IT-miljö

Kvalifikationer
Vi jobbar i team med samarbete som ledord och vill att du har samma inställning till samarbete och kompetensspridning. Det är viktigt att du tycker om att arbeta med användarsupport. Vi sätter mycket stort värde på de personliga egenskaperna vid rekrytering av supporttekniker.
• Goda kunskaper inom operativsystemen Windows, Mac och Unix och hur de fungerar i nätverk. En fördjupad kunskap om Mac-operativen ger förtur vid vår bedömning av de sökande.
• God kännedom om de olika applikationer som förekommer i Windows-miljö såsom Officepaketet och e-postklienter.
• Erfarenhet från liknade arbetsuppgifter.
• Grundläggande kunskaper om nätverksuppbyggnad och konfiguration

Meriterande är:
• Djupare kunskaper i Mac-OS på slutanvändarnivå
• Erfarenhet av eller kunskaper om processorienterade organisationer
• Erfarenhet av arbete från universitet eller högskola

Personliga kvalifikationer:
• Som person är du initiativrik, engagerad, kreativ och metodisk
• Du har en positiv och serviceinriktad attityd
• Du har god samarbetsförmåga men kan också agera självständigt
• Du har en god pedagogisk förmåga i kontakten med medarbetare och studenter
• Du gillar utmaningar och har förmågan att ta till dig nya tekniker, förstå verksamhetskrav och sätta dig in i nya uppgifter
• Du är kommunikativ (både i tal och skrift) på svenska såväl som engelska

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och är ett vikariat tom 2014-12-31. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Anställda vid universitetet har tillgång till ett rikt friskvårdsutbud och vi tillämpar flextid. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi strävar efter en jämnare könsfördelning och ser gärna att du som söker är kvinna.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat tom 2014-12-31

Ersättning
Fast lön
Ange gärna löneanspråk

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-09
Välkommen med din ansökan, märkt med ref.nr SU FV 0477-14, senast den 9 mars 2014 till: registrator@su.se .
OBS! Ange referensnumret i ärenderaden.
Ange följande referens när du ansöker: SU FV 0477-14
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@su.se

Kontakt
sektionschef Gülan Torun, tfn 08-16 3606 gulan.torun@su.se
gruppchef Kerry Söderblom, tfn 08-16 2552 kerry.soderblom@su.se

Facklig kontakt
Anqi Lindblom-Ahlm (SACO), tfn 08-16 2000 (vx)
Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST), tfn 08-16 2000 (vx)
Gunnar Stenberg (SEKO), tel 070-316 43 41

Företag
Stockholms Universitet IT-avdelningen

Adress
Stockholms Universitet IT-avdelningen
10691 STOCKHOLM

Kontorsadress
Universitetsvägen 10 D, hus C plan 5

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 00

Jobbnummer
1777055

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Universitet IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Universitet IT-avdelningen: