Supporttekniker med kundfokus

Arvika kommun, Kommunledningsstaben / Supportteknikerjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arvika kommun, Kommunledningsstaben i Arvika

Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?



Nu söker vi en supporttekniker med kundfokus till IT-funktionen.

IT-funktionen består idag av 13 personer och du kommer att ingå i vårt supportteam.

Publiceringsdatum
2022-03-10

Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker inom IT, är du den första IT-kontakten våra medarbetare inom Arvika koncernen har. Ditt mål är att lösa kundens/medarbetarens IT-relaterade ärenden inom överenskommen tid, med kvalité och med en nöjd kund som resultat. Två viktiga ledord i ditt arbete kommer vara service och kundbemötande.
Du kommer framförallt att jobba med 1:a linjens support och med felsökning på plats ute hos kund. Arbete i 2:a linjens support förekommer. IT-området i Arvika koncernen är brett och du kommer tillsammans med övriga kollegor på IT-funktionen hantera allt inom IT-områdets förekommande arbetsuppgifter. Hos oss kommer den ena dagen inte vara den andra lik.

Kvalifikationer
Vi söker dig som brinner för teknik och har ett brett teknikintresse. Du har en godkänd examen från minst 3-årig gymnasieutbildning med inriktning mot IT eller motsvarande. Du har några års relevant arbetslivserfarenhet från IT och erfarenhet av att jobba med människor och kundbemötande. Du har goda IT-kunskaper inom Microsofts miljö främst inom M365, AD, Intune, Teams samt erfarenhet av Androids ekosysytem för telefoner.

Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift.

Du har lätt för att skapa nya kontakter och bibehålla dessa i din roll som supporttekniker hos oss. Du är professionell i ditt bemötande med en hög känsla för service. I din kontakt med medarbetare inom koncernen har du en förståelse för att information och ditt budskap behöver anpassas efter mottagaren. I med att du arbetar med service och att förutsättningarna ständigt förändras, så behöver du kunna hantera en högre arbetsbelastning. Under en pågående arbetstopp ska du kunna prioritera och fortsätta att arbeta strukturerat. Att du kan bibehålla en god struktur, är ett viktigt verktyg för dig som supporttekniker. IT-området präglas av snabb utveckling, där du behöver kunna ta initiativ för att följa med i utvecklingen och vara delaktig i att driva IT-arbetet inom koncernen framåt.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att du passar in i vårt lag. Provanställning kan komma att tillämpas.

Vi ser gärna kvinnliga sökande då vi är en mansdominerad bransch.

Övrig information
Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arvika kommun, Kommunledningsstaben

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/30".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arvika kommun (org.nr 212000-1892)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Arvika kommun, Kommunledningsstaben

Kontakt
David Fryxelius, Funktionsansvarig Support
0570-81632

Jobbnummer
6423441

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arvika kommun, Kommunledningsstaben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arvika kommun, Kommunledningsstaben: