Supporttekniker med brinnande servicekänsla
Bedege / Supportteknikerjobb / Stockholm
2010-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker med brinnande servicekänsla" (publicerad 2012-08-14) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bedege i Stockholm Bedege säljer, anpassar och installerar system till detaljhandeln (Retail). Vi grundades 1985 och har sedan dess specialiserat oss på IT-produkter och tjänster uteslutande för särskilt för detaljhandeln som ger de bästa förutsättningarna för optimal försäljning, idag och i framtiden. Vårt produktutbud har vuxit kraftigt under åren och omfattar kassalösningar, lagerhållning & rapportering, e-handel, övervakning och kort-, rabatt- och andra betalningsverktyg.
Vi söker nu en verkligt driven supporttekniker till vår IT-support som idag består av sex personer, men som nu kommer att expandera drastiskt, placerade i centrala Stockholm.
Supporten ingår i Bedeges förvaltningsorganisation där tyngdpunkten ligger i att säkerställa bästa leveransen till våra kunder. Det råder ett samarbetar nära med andra avdelningar inom bolaget och det är också vanligt att man inom supporten har ett eget ansvarsområde som man självständigt ansvarar för och utvecklar.
Som supporttekniker kommer du att arbeta med att ge teknisksupport till våra kunders användare, vilket innebär arbeta med felsökning av PC och kassaklienter; felsökning samt användarstöd av installationer, uppdateringar och konfigurationer och applikationer, hantera patchar, nätverkslösningar. Huvudsak av arbetet görs antingen via instruktion i telefon eller genom fjärruppkoppling.
Enklare hantering av hårdvara kan förekomma, precis som andra bisysslor. Det är därför viktigt att vara flexibel men samtidigt strukturerad. Då kan det vara en fördel om du har erfarenhet från mindre företag med en "platt organisation".
Du kommer att i huvudsak att jobba med service och ge våra kunder ett mervärde. Du är framför allt en individ med lågt problemfokus men med desto större lösningsorientering. Därför är en bakgrund inom serviceyrket mycket meriterande.
Det är även bra om du har en god teknisk förmåga, främst då inom mjuk samt hårdvara och kan se betydelsen av förebyggande (proaktivt).
Arbetet i en support kan periodvis vara stressigt med ett högt tempo och innebära att ha många saker att hålla reda på. Därför är det ytterst viktigt att du klarar av att hantera sådana situationer och du gör det troligen bäst genom att arbeta strukturerat. Men viktigast är att hålla huvudet kallt och alltid sätta kundes behov främst!
Vi söker dig som:
• Framför allt är en social person och gillar att jobbar med att ge service! Att sätta användaren i fokus med glimten i ögat. Detta är ett nyckelkrav och en bakgrund inom servicearbete (gärna detaljhandeln) är mycket meriterande.
• har bred IT-kunskap med allt från nätverk till hårdvara samt har lätt för att lära dig nya program/rutiner. Gärna en formell utbildning, men absolut inget krav med rätt attityd kan vi lära dig.
• talar, skriver och förstår svenska och engelska obehindrat, men får för alldel ha en icke nordisk härkomst.
• för en jämnare genusfördelning av medarbetarna ser vi med fördel kvinnliga sökande.
• Som verkligen vill!
Känner du igen dig i ovan beskrivna roll är du varmt välkommen att söka till Bedege.
Bedege erbjuder en riktigt god arbetsatmosfär med högt i tak i ett företag mitt i en förändringsprocess. Vi erbjuder rätt person en chans att utvecklas inom IT-området med inriktning mot den ständigt aktuella branschen Retail, genom att organisationen ger dig ett förtroende och lyhörda chefer.
Vi sitter i Vasastaden nära till goda kommunikationer och möjligen stans bästa restaurangutbud.
Publiceringsdatum2010-09-16Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Schemalagd arbetstid med förkommande kväll- och helgtjänstgöring, 6 mån provanställning
ErsättningFast lön
Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-09-30
Skicka din ansökan och Cv snarast per e-post då vi genomför urval och intervjuer löpande.
Ange följande referens när du ansöker: Supporttekniker
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobbansokan@bedege.seFöretagBedege
AdressBedege
Box 23150
10435 STOCKHOLM
KontorsadressYnglingagatan 12
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-586 400 00
Jobbnummer 733885
Observera att sista ansökningsdag har passerat.