Supporttekniker Logica Service Desk Bromölla

Logica Infra Solutions AB / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Mariestad, Töreboda, Götene, Skövde, Gullspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logica Infra Solutions AB i Mariestad, Karlstad, Örebro, Norrköping, Eskilstuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2008-09-17

Beskrivning av verksamheten
Logica, som i Sverige tidigare hette WM-data, är ett ledande internationellt IT-tjänsteföretag. Företaget har 39 000 medarbetare i 36 länder, varav cirka 5 500 i Sverige. Logica erbjuder verksamhetsinriktade konsulttjänster, integration och outsourcing av IT- och affärsprocesser.
Service Desk finns tillgänglig dygnet runt alla årets dagar och är den gemensamma kontaktpunkten för IT-relaterade ärenden.

Dina arbetsuppgifter
Vi har stor tillväxt och söker därför Supporttekniker för nya kunduppdrag.
Vi söker erfarna supporttekniker till vår Service Desk med placeringsort i Mariestad . Du kommer att ingå i ett team som hjälper en eller några av våra kunder med IT-relaterade frågor och problem. Du kommer att hantera alla typer av ärenden beroende på vilken applikation eller IT-plattform kunden har. Med hjälp av fjärrsessionsverktyg kan du koppla upp dig mot användarens dator för att felsöka och lösa ärenden. Service Desk utför även behörighetsadministration, beställningshantering, kontroller och åtgärder enligt definierade rutiner mm. Du är ofta den som räddar kunden ur en besvärlig situation.

Utbildning och erfarenhet
Vi ser gärna att du har en relevant IT-utbildning. Meriterande är om du har goda kunskaper inom Windows-plattformar, S/390, AS400, kommunikation samt erfarenhet av drift och användaradministration.
Du bör vara mycket bra på att hantera kundrelationer per telefon, webb och e-post. Du är en stresstålig, positiv och kommunikativ person med djup service- och ansvarskänsla.
Stor förmåga att samarbeta i ett team och att dokumentera utfört arbete är en framgångsfaktor.
Utöver goda kunskaper i svenska språket är det också viktigt att du behärskar engelska flytande i tal och skrift. Kunskap i danska eller norska är meriterande. Förutom IT kompetens är en arbetslivserfarenhet inom servicesektorn (ex. butik och handel) en stor fördel.
Vi söker dig som även kan arbeta under icke kontorstid då vår Supportverksamhet är öppen dygnet runt årets alla dagar.
Vi erbjuder en tjänst med stort ansvar i en organisation där karriär- och utvecklingsmöjligheterna är stora. Du blir en viktig kugge i ett av världens ledande IT-företag.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Provanställning

Tillträde
Omgående

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-10-17

Kontakt
Bo Svensson 0456-45463, bo.svensson@logica.se
Jens Tidstrand 0456-56408, jens.tidstrand@logica.se

Företag
Logica Infra Solutions AB

Adress
Logica Infra Solutions AB
Box 164
29522 BROMÖLLA

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0456-47500
E-postadress: bo.svensson@logica.se

Jobbnummer
313672

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logica Infra Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logica Infra Solutions AB: