Supporttekniker, Linköping

eWork Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Linköping, Katrineholm, Skövde, Jönköping, Västerås eller i hela Sverige

Till vår kund söker vi en supporttekniker med fokus på 1st line användarsupport

Om vår kund:
Kunden är en stor global aktör som är verksam inom en högteknologisk bransch. De har huvudkontor i Göteborg och söker nu en person som självständigt skall jobba med användarsupporten på kontoret i Linköping.

JOBBESKRIVNING
Som supporttekniker är du ansiktet utåt och har mycket kontakt med kunder. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper . För att lyckas och trivas i rollen som tror vi att du är driven, flexibel och tycker om att hjälpa användare. Du tycker att det är roligt med kundkontakt och brinner för problemlösning.
Personen vi söker ska vara en serviceinriktad god lyssnare som kan skapa en förståelse för kunders problem. Eftersom personen kommer att ha många interna och externa kontaktytor lägger vi stor vikt vid god samarbets- och kommunikationsförmåga. Uppdraget med support ställer höga krav på stresstålighet och prioriteringsförmåga då IT användarna ibland är stressade och vill ha snabb hjälp

Dina arbetsuppgifter kommer främst att handla om att:
• Bemanna Servicedesk och leverera snabb, effektiv användarcentrerad support enlighet med rådande processer
• Hantera inkommande supportsamtal och mail
• Klient support på distans samt på plats avseende installation och felsökning av lokal IT utrustning
• Arbeta med tasks i ett Case system

KOMPETENSKRAV
Du har några års erfarenhet av att arbeta inom IT och vill använda din kunskap för att hjälpa andra. Det kommer ställas krav på att du är självgående i ditt jobb. Du ska därför ha god teknisk kunskap samt vara van vid supportjobb.

Det är därför viktigt att du:
• Har erfarenhet av att arbeta med teknisk support som supporttekniker, IT-tekniker eller motsv.
• Har minst gymnasial utbildning inom IT/teknik
• Har god kunskaper om Windowsplattformen och Microsoft portföljen främst kopplat till klientsidan
Goda kunskaper om hårdvara såsom PC, skrivare och kringutrustning
• Arbetat båda med att supportera kunder på plats och remote.
• Har erfarenhet av fjärrstyrning
• Brinner för att hjälpa användare som har problem
• Är van vid kundkontakter via telefon
• God dokumentationsförmåga.
• Har goda språkkunskaper i svenska och engelska

Startdatum: ASAP
Längd: Tillsvidareanställning hos kund efter sex månaders konsultuppdrag via eWork
Plats: Linköping
Arbetstid: 100 %
Språk: Svenska & Engelska

För mer information, kontakta Radin Golrokh:
radin.golrokh@ework.se
0707649503

Publiceringsdatum
2013-06-13

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Radin Golrokh

Företag
eWork Scandinavia AB

Adress
eWork Scandinavia AB
Klarabergsgatan 60, 1 tr
11121 Stockholm

Jobbnummer
1582344

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eWork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eWork Scandinavia AB: