Supporttekniker junior
Mälardalens Universitet / Supportteknikerjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mälardalens Universitet i Västerås,
Eskilstuna,
Nyköping,
Karlskoga,
Karlshamn eller i
hela Sverige Mälardalens universitet (MDU) växer och utvecklas i samband med att vi blev universitet 1 januari 2022. Ta chansen att vara med på vår spännande utvecklingsresa. Med MDU:s vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, kan du göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt.
Hos oss läser närmare 20 000 studenter kurser och program inom design och kommunikation, ekonomi, hälsa, teknik och skola samt kammarmusik och opera. Vår forskning bedrivs inom alla utbildningsområden och är internationellt framstående inom framtidens energi och inbyggda system. MDU finns i den expansiva tillväxtregionen Mälardalen med campus i Eskilstuna och Västerås.
IT-sektionen arbetar med allt från användarnära tjänster och support till grundläggande IT-infrastruktur. Vi sköter om universitetens IT-arbetsplatser, A/V teknik, datorsalar och hanterar IT-inköp, licenser och upphandlingar. Vi utvecklar och förvaltar universitetets IT-infrastruktur och IT-tjänster och skapar stabila, säkra och flexibla IT-tjänster som möter verksamhetens behov.
På IT-sektionen arbetar vi agilt och tillitsbaserat i team, med nära kontakt med användare. Vi jobbar löpande med förbättringar och är i ett ständigt lärande - kring ny teknik och metoder inom våra olika områden. Allt för att kunna erbjuda rätt stöd till studenter, forskare och medarbetare.
Välkommen till oss!Anställningsinformation
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Sista dag att ansöka är 2023-03-21
Stationeringsort: Västerås
Akademi/enhet/sektion: IT-sektionen
Publiceringsdatum2023-02-28Dina arbetsuppgifterSom supporttekniker inom IT-sektionens helpdesk är du en problemlösare med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du kommer att arbeta i ett team med att ge användarnära IT-stöd/support till universitets medarbetare och studenter på plats, via telefon och fjärrverktyg. Vi arbetar i ett gemensamt ärendehanteringssystem utifrån löpande prioritering i första och andra linjens support. Du kommer att arbeta med telefonsupport, installation och leveranser av Mac- och PC-datorer och kringutrustning till universitets IT-arbetsplatser och datorsalar. Felsökning av klienter (mjuk- och hårdvara), kringutrustning, nät och AV. Utveckling av användarstöd, manualer, rutiner och arbetssätt. Vi arbetar värdedrivet och har dagliga möten för att gå igenom planering, förändringar och hantering av hinder.
KvalifikationerMinst gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Du har goda kunskaper inom installation, konfiguration och support av PC, Windows 10 och Windows 11. Som person är du strukturerad och har en god problemlösnings- och kommunikationsförmåga. Du är utåtriktad, social och serviceinriktad. Du har en god samarbetsförmåga och kan bemöta människor på ett professionellt sätt.
B-körkort krävs för tjänsten.
Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.
Meriterande
För att lyckats i rollen som supporttekniker ser vi gärna att du har en gymnasial utbildning med IT-inriktning. Erfarenhet av arbete inom nätverk och AV-teknik. Erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem och att du har goda kunskaper om Microsoft 365. Kunskap om installation och konfiguration och support av MAC och macOS samt goda kunskaper inom iOS. Det är också bra om du har erfarenhet av klientmanageringsverktyg så som Jamf Pro och SCCM / Microsoft Endpoint Configuration Manager. Då universitet ska införa ett processtyrt ärendehanteringssystem ser vi gärna att du har erfarenhet av processtyrd ärendehantering eller ITIL-processer. Du har ett gott självledarskap och en positiv attityd. Erfarenhet av att ge IT-support i en akademisk utbildnings- och forskningsmiljö eller offentlig sektor.
Så ansöker duGör din ansökan genom att klicka på knappen "Ansök" nedan.
Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.
Fackliga representanter:
Michaël Le Duc (SACO), tel: 021-10 14 02
Susanne Meijer (OFR), tel: 021-10 14 89
Ersättning månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mälardalens Universitet (org.nr 202100-2916),
http://www.mdh.se Arbetsplats Mälardalens universitet
Kontakt Enhetschef
Sari Puurunen
sari.puurunen@mdu.se 021-10 73 07 Jobbnummer 7492822
Observera att sista ansökningsdag har passerat.