Supporttekniker? Jag vill ha dig.

Centric Professionals AB / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Centric söker flera tekniker med både lång och kort erfarenhet av IT-support. Vi har flera uppdrag inom 1st, 2nd och 3rd line support både via helpdesk samt onsite. Är du en duktig IT-tekniker som är driven, bra på felsökning av program och system och även social? Då är det precis dig som vi vill ha!

Placering: Stockholm
Start: April 2016

Publiceringsdatum
2016-04-19

Dina arbetsuppgifter
Helpdesk: På en helpdesk tar man emot svåra och mindre svåra ärenden via ärendehantering. Du får hjälpa användare med hjälp av fjärrstyrningsverktyg för att felsöka och lösa deras IT-problem. Du kommer att få arbeta med Active Directory, Outlook och felsökning av applikationer. Beroende på storlek på företag samt din erfarenhet så kan du få vara första eller andra kontakten gentemot användarna.

Onsite: Som onsitetekniker går du ut till användarna och hjälper dem på plats. Du får lösa mer komplicerade ärenden som helpdesken inte kunde lösa. Du kommer att få jobba med felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter, enklare felsökning av nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mailsystem.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig med stort driv och erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med ärendehanteringssystem och mot uppsatta mål. Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange.

Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer, och är en problemlösare ut i fingerspetsarna - både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.

Du har minst 6 månaders erfarenhet inom helpdesk för tjänsten inom 1st line och minst 2-3 års erfarenhet inom support för tjänsten som 2nd line.

Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med människor.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sanna Dorielle på tfn: 0733-571793 eller sanna.dorielle@centric.eu .

Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 270 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support-tekniker, help desk, helpdesk, konsult, Consultant, data, Stockholm

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-16
Ange följande referens när du ansöker: 1461065269178
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sanna Dorielle 0733-571793 sanna.dorielle@centric.eu

Företag
Centric Professionals AB

Adress
Centric Professionals AB
Hamngatan 33
10005 Stockholm

Kontorsadress
Hamngatan 33 17266 Sundbyberg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2792451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: