Supporttekniker / IT-tekniker till Malmö

InfoCare Proffs IT AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare Proffs IT AB i Malmö, Halmstad, Olofström, Karlskrona, Växjö eller i hela Sverige

InfoCare söker omgående en ambitiös supporttekniker / IT-tekniker till Malmö för ett uppdrag inom servicedesk. I din roll kommer du att arbeta brett med supportfrågor i kundens servicedesk, 1st line. Vi söker dig med tidigare erfarenhet från servicedesk som vill få chansen att arbeta på ett stort välkänt företag. Arbetet innefattar felsökning/felavhjälpning, installationer av applikationer och program samt hantering av beställningar. Som Service Desk Agent har du ägandeskap och uppföljningsansvar för dina ärenden och vid behov även eskalering av ärenden till bakre support. För att göra ett gott arbete behöver du kunna ta till dig kunskap om kundernas verksamhet, tekniska miljö, applikationer samt avtal. Uppdraget startar omgående och bersäknas pågå i sex månader med mycket goda chanser till förlängning.

Publiceringsdatum
2015-10-09

Dina arbetsuppgifter
I din roll som supporttekniker / IT-tekniker för InfoCare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ärendehantering
• Problemlösning/support via telefon och e-mail
• Installationer av dator och tillbehör
• Felsökning
• Skrivare och skrivarhantering
• Hårdvarurelaterade frågor

Några av de tekniska områden'du kommer att arbeta med:
• Windows XP/7
• Citrix
• Outlook och Exchange
• Portwise
• Active Directory
• MS Office och Exchange
• Nätverk, VPN, mobilt bredband
• Vi ser gärna att du även har erfarenhet av TONE/ARS Remedy

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du uppfyller följande kvalifikationer för att passa som supporttekniker / IT-tekniker hos InfoCare:
• Gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande påbyggnadsutbildning
• Tidigare erfarenhet från helpdesk / servicedesk
• Mycket goda generella IT-kunskaper
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Kunskap inom: Windows-klienter (XP till W8)
• Kunskap inom AD

För att trivas som supporttekniker / IT-tekniker på InfoCare Proffs IT är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig,gillar att ge support samt att du kan arbeta självständigt. Du har en utpräglad social förmåga och är serviceinriktad och flexibel. Du kommer att vara anställd av InfoCare och arbeta ute på kundföretaget.

Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-08
Ansökan kan skickas till e-postadress: proffsit@infocare.se

Kontakt
Eva Bexelius, Konsultchef proffsit@infocare.se

Företag
INFOCARE PROFFS IT AB

Adress
INFOCARE PROFFS IT AB
BOX 20016
16102 BROMMA

Kontorsadress
KARLSBODAVÄGEN 39
BROMMA

Jobbnummer
2472182

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare Proffs IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare Proffs IT AB: