Supporttekniker / IT-support till resebranschen - start omgående

TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker / IT-support till resebranschen - start omgående" (publicerad 2017-02-28) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta som supporttekniker / IT-tekniker / IT-support? Det här är tjänsten för dig som gillar att hjälpa andra människor med deras tekniska problem. Du kommer arbeta i en dynamisk bransch och i ett härligt team på 14 personer med god sammanhållning.

Om uppdragsgivaren

Vår kund är ett välkänt och stort varumärke inom sin bransch. På kontoret i Stockholm arbetar ca 300 personer, varav 50 av dessa på IT-avdelningen. Företaget har många anställda i andra delar av Sverige och även utomlands. Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt.

Beskrivning av tjänsten 

Du kommer att arbeta i företagets servicedesk som i dagsläget består av ca 14 personer. Servicedesk består av 1st, 2nd line och en del specialister. Du kommer att ingå i 1st line men på längre sikt finns möjligheter att utvecklas vidare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:

• teknisk support till företagets anställda via telefon och mail
• felsökning av nätverk och olika verksamhetsspecifika applikationer

Tjänsten ingår i vår bemanningsverksamhet vilket innebär att du kommer vara anställd av TNG och uthyrd till vår kund.

Vem är du? 

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med IT, gärna i helpdesk / servicedesk. Du har kunskap inom:

• LAN och Wifi
• Windows operativsystem (Windows 7)
• Microsoft AD
• Citrix

Det är meriterande om du har erfarenhet inom hotellbranschen och specifikt av Opera bokningssystem. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är van att arbeta i en miljö med högt tempo samt är noggrann och kan hantera en del ärenden parallellt. Du är framåt, positiv och en team player. Vidare är du serviceinriktad och trivs med att ge support.

Intresserad?

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sandra Peiper, 070-956 39 46. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Om TNG IT

Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.

Sökord: support, servicedesk, helpdesk, IT, AD, Active Directory, teknik, it-tekniker, it-technician, it-support, supporttekniker, support technician, 1st line, 1stline, firstline, first line, 2nd line, 2ndline, secondline, second line, help desk, helpdesktekniker, helpdesk tekniker, help desk tekniker, servicedesktekniker, servicedesk tekniker, service desk tekniker

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid/Tidsbegränsat till och med 31/8 med ev. möjlighet till förlängning

Publiceringsdatum
2016-06-14

Ersättning
Enl. ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-14
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Peiper 0709-563946

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2904539

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: