Supporttekniker / IT-Support / Office365
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Malmö
2020-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker / IT-Support / Office365" (publicerad 2020-11-30) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2020-11-16Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företagetFöretaget är en innovativ och rådgivande IT-leverantör med kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Helsingborg och Kristianstad. Företaget är en av de främsta applikations- och molnintegratörerna i Sverige och erbjuder kundlösningar som uppfyller högt ställda verksamhetskrav. Företaget har specialiserat sig på att lösa kundens behov av produkter, tekniskt stöd och tjänster inom IT med fokus på molntjänster och molntjänstanalys. På ett av Malmös bästa lägen ligger kontoret där du och dina kollegor arbetar sida vid sida med stort fokus på att ha kul längs arbetets gång.
Mer information om företaget ges vid en eventuell intervju.
Dina arbetsuppgifterI din roll som supporttekniker arbetar du med varierande supportärenden. Många gånger är du användarnas första kontakt med IT där du lyssnar in kundens behov och ansvarar för ärenden hela vägen från början till slut. Du jobbar utifrån ett ärendehanteringssystem och utför felsökningen via telefon, mejl och fjärrstyrning.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Hantering av administratörskonton i Office365
• Underhåll, felsökning och installation i Windowsmiljö
• Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara utförs till stor del via fjärrstyrning
• Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem
Supporten är öppen dygnet runt, alla dagar i veckan. Du arbetar i ett team beståendes av 14 personer och ni arbetar enligt ett rullande 8 veckoschema som inkluderar kvälls- och helgarbete. Under din första tid i rollen erbjuds du ett gediget introduktionspaket ämnat för att ge dig de allra bästa förutsättningarna för att göra ett gott jobb.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• IT-utbildning på gymnasial eller eftergymnasial nivå såsom IT-tekniker, Supporttek-niker eller motsvarande
• Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom IT-support
• Goda kunskaper inom Office365, AD och ärendehanteringssystem
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
Som person tror vi att du har ett starkt driv samt viljan att lära dig mer om IT. Du har en naturlig servicekänsla och är trygg i kontakten med kunder. Vidare är du en strukturerad och noggrann person som gillar problemlösning. Som supporttekniker ingår du i ett team och därför är det viktigt att du har god samarbetsförmåga. Stor vikt i denna rekrytering kommer läggas på driv, personlighet och inställning.
Övrig information:
Vi vill att du ansöker om tjänsten med CV som är riktat mot den aktuella tjänsten.
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Servicedesk, Helpdesk, IT-support, Support, Kundtjänst, IT, Data, Microsoft, Office365, Active Directory, AD, PowerShell, 1st line support, ITIL, Teknik, Malmö, Nätverk, Supporttekniker, Supportspecialist
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5446326
Observera att sista ansökningsdag har passerat.