Supporttekniker IT med teamledarförmåga

Trafikverket / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Öckerö, Ale eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att jobba i Servicedesk och känner dig redo för att ta nästa steg i karriären? Gillar du att ta ansvar och söker möjligheten att ta en mer ledande roll? Då är det här din chans!

Supporttekniker IT med teamledarförmåga

Publiceringsdatum
2024-01-17

Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker med teamledaransvar för funktionen Användarstöd ger du support inom IT och telefoni. Du kommer leda ett team på 22 tekniker som tillsammans arbetar med att ge Trafikverkets dryga 12 000 interna- och externa användare professionell service med hög tillgänglighet och lösningsgrad. Teamet är ansvariga för att alla inkommande ärenden via telefon hanteras, registreras, följs upp och att användarna får en god kundupplevelse.
Rollen innefattar bland annat:
Arbete på operativ nivå enligt våra rutiner och processer
Bemannings- och kompetensplanering av medlemmarna i teamet
Analysera och identifiera teamets utfall och behov framåt
Samverka med andra delar av verksamheten både inom och utom Användarstöd
Introducera och aktivt utveckla medlemmana i teamet samt säkerställa att rätt förmåga och förutsättningar finns i teamet
Hålla teamet uppdaterat och genomföra teammöten
Ta fram månatlig statistik och rapportera teamets leverans

Några ord från ditt framtida team: "Vi tycker om att arbeta här, för känslan att kunna vara en viktig del av verksamheten och genom att ge support kan vi påverka allas vardag, vilket är fantastisk. Hela teamet består av trevliga, hjälpsamma och respektfulla kollegor som lyser upp dagarna på arbetsplatsen"

Övrig information

Placeringsort för tjänsten är Göteborg.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer planeras till v. 8-9 och kommer genomföras på plats på vårt kontor i Göteborg.
Du är varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef, Helen Norman (helen.norman@trafikverket.se), om du har frågor om tjänst, verksamhet etc.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Du samarbetar väl med andra, lyssnar och är mottaglig för motparten samt anpassar dig till situationen. Du levererar resultat och driver arbetet framåt genom delaktighet och engagemang. Vidare ser vi att du inspirerar, klargör riktning och är mottaglig för nya möjligheter och lösningar.
Vi söker dig som har
en gymnasial examen inom IT alternativt annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet inom området som av oss bedöms likvärdigt
erfarenhet av en ledande roll alternativt har genomgått kurser i Ledarskap och Organisation samt pedagogiskt ledarskap
aktuell och relevant erfarenhet av arbete med IT-support inom Servicedesk
erfarenhet av arbete inom kundservice samt har genomgått kurs i kundkommunikation
goda kunskaper i svenska i tal och skrift
goda kunskaper i engelska i tal

Det är meriterande om du har
erfarenhet av arbete på statlig myndighet
erfarenhet att följa upp svar från Nöjd Kund-index (NKI)
erfarenhet av agentarbete och administration, konfiguration och hantering av rapportuttag i kontaktcenterlösningen Solidus eller liknande system
erfarenhet av att arbeta processorienterat utifrån Service Management enligt ITIL
erfarenhet av att publicera och revidera information i SharePoint arbetsrum, MS OneNote och/eller Confluence

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "27:2024:003".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trafikverket (org.nr 202100-6297)

Kontakt
Rekryterande chef
Helen Norman
0101257131

Jobbnummer
8398424

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: