Supporttekniker IT
Trafikverket / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Öckerö,
Ale eller i
hela Sverige Som supporttekniker IT på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.
Gillar du IT, kundservice och att bidra till en god upplevelse är detta jobbet för dig!
Supporttekniker IT
Publiceringsdatum2023-11-17Dina arbetsuppgifterSom förstalinjens supporttekniker arbetar du tillsammans med dina kollegor där ni pedagogiskt hjälper Trafikverkets interna och externa användare, framför allt via telefon av IT-relaterade frågor av varierande art. Vi är ansiktet utåt och möter våra användare, därför är vårt bemötande av största vikt och ställer stora krav på att kommunicera bra, samt att anpassa sig till mottagarens kompetensnivå och att vårda våra kundrelationer samt arbeta proaktivt med service. Vi har tydliga mål och krav på leveransen och vi förväntas ta ett stort personligt ansvar.
Du kommer att arbeta i vårt team med vår främsta uppgift att leverera kundservice och IT-support gällande fel, problem och frågor där vi strävar efter en hög lösningsgrad. Våra vanligaste ärenden är lösenordshantering, felsökning av telefoni, din IT-arbetsplats med Windows 10, standardapplikationer som Officepaket och Outlookfrågor, egenutvecklade Trafikverksapplikationer och tjänster, mobila enheter och VPN-inloggning och mycket mer. Alla IT-ärenden registreras och hanteras i ett ärendehanteringssystem. Du kommer arbeta processorienterat, enligt testade och inarbetade arbetssätt och noggrant dokumenterade lösningar. Du arbetar självständigt med att hitta svar på lösningar, ställer frågor för att ringa in vad som orsakar problemen och lotsa sen användaren fram till möjliga lösningar eller eskalerar enligt rutiner. Vi arbetar aktivt för att hjälpa våra medarbetare på bästa sätt.
Du kommer att få en gedigen introduktion av erfarna utbildare, vilket ger dig de bästa förutsättningarna för att du ska komma in i arbetet på ett bra sätt.
Övrig information
Placeringsort: Göteborg
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt under vecka 50. Man har fem dagar på sig att genomföra dessa. De kandidater som därefter går vidare bjuds in till intervju. Intervjuerna är preliminärt planerade att hållas vecka 51 och kommer genomföras på vårt kontor i Göteborg.
Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress:
noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
#LI-SP1
KvalifikationerVem är du?
Vi vill leverera bästa möjliga bemötande till våra kollegor och därför är det viktigt att du är serviceinriktad, förutom tekniskt kunnande, har god kommunikationsförmåga som innebär att du är tydlig, lyhörd och anpassningsbar i dialogen med våra IT-användare. För att hålla en hög nivå är vi alla beroende av varandra och det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga och att du vill bygga professionella relationer med dina kollegor. Som person är lösningsorienterad vilket gör att du lätt identifierar samt utvecklar effektiva och genomförbara lösningar på uppkomna problem. Du har förmågan att arbeta på ett strukturerat sätt och följa rådande föreskrifter.
Vi söker dig som
har gymnasie- eller yrkeshögskoleutbildning inom it-området
har några års aktuell och relevant erfarenhet av arbete i en Servicedesk
har erfarenhet och dokumenterad kunskap inom Kundkommunikation/Kundservice
har goda kunskaper och kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
har goda kunskaper i tal på engelska
Det är meriterande om du
har erfarenhet från en bred it-supportverksamhet i en större organisation
har dokumenterad kunskap och erfarenhet av ITIL
har erfarenhet av supportverktyg som telefonisystem, ärendehanteringssystem och kunskapsdatabas
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Läs mer här
Trafikverket
https://www.trafikverket.se/om-oss/Kort film om Trafikverket
https://www.youtube.com/watch?v=LLA7vWV3f-c Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "27:2023:368".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trafikverket (org.nr 202100-6297)
Kontakt Rekryterande chef
Helen Norman
0101257131 Jobbnummer 8271444
Observera att sista ansökningsdag har passerat.