Supporttekniker IT

Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling i Skövde

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling består av enheterna Kvalitet och metod-, Teknik- samt Support, är med drygt 50 anställda en av Skaraborgs största IT-organisationer. Avdelningen levererar IT- och e-tjänster till Skövde kommun samt till samarbetskommunerna Hjo, Tibro och Karlsborg

Vi ger support och teknikstöd till våra kunder i en allt mer digitaliserad vardag. Vi jobbar i framkant med vår Servicedesk och IT-plattform för att kunna stödja den snabba utvecklingen som sker inom området digitalisering. För att möta de krav och utmaningar vi står inför behöver vi förstärka med tre tjänster inom klient, systemdrift och support.

Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, utvecklas och må bra på jobbet.


Publiceringsdatum
2020-12-22

Arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren och starkt kundorienterad supporttekniker till IT-avdelningen.

För oss är den första kundkontakten så mycket mer än att ta emot kundernas ärenden. Vi arbetar sedan flera år med att ständigt maximera lösningsgraden vid första kontakt. Vi lyckas genom att våra supporttekniker i allt högre utsträckning hanterar flera olika supportkanaler som telefon, på-platsen-support, IT-akut och dedikerad tid för ärenden samt kompetensutveckling och egna uppdrag.
Vår kundstrategi är att göra kunden självständig och framgångsrik. Vi ska erbjuda kunden rätt supportkanal vid rätt tillfälle och när kunden inte kommer längre på egen hand löser vi 85 % av alla ärenden vid första kontakt.

Vi söker därför dig som tillsammans med oss kan fortsätta utveckla vår verksamhet och lösa allt svårare ärenden vid första kontakt samtidigt som vi ger kunden allt bättre och enklare verktyg för att klara sin IT-vardag på egen hand.
Utifrån din förmåga att värdera varje kundkontakt såväl som internt skapar du och bidrar till mesta möjliga kundnytta. Det innebär att du både bekräftar kundens situation och behov men också lyssnar och agerar bortom det kunden uttrycker. Du rör dig samtidigt inom de ramar som finns definierade i avdelningens tjänstekatalog, arbetssätt samt våra processer enligt ITIL.

På samma sätt och i samma syfte förmedlar du idéer internt och arbetar aktivt i vårt ständigt pågående förbättringsarbete. Vår ambition är att alltid göra rejäl skillnad för våra kunder samtidigt som vi påverkar vår egen vardag så att den blir omväxlande, utmanade och gemensam.

Vi förväntar oss att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. För oss är det avgörande att du har förmågan och viljan att tillsammans med kolleger och chefer på avdelningen ta vår verksamhet till allt högre nivåer och behålla den positionen.
chefer på avdelningen ta vår Servicedesk IT och vår verksamhet till nästa nivå och behålla den positionen.


Kvalifikationer
För att vara kvalificerad för tjänsten krävs att du har examen från högskola/universitet eller annan utbildning eller erfarenhet inom IT som arbetsgivaren bedömer som relevant.

• Du har flerårig erfarenhet från arbete med IT-support i första linjen, gärna från privat sektor och gärna med fördjupade uppdrag kring kvalitet och bemötande.
• Du har goda kunskaper i användaradministration i AD-miljö, nätverk och Office365.
• Kunskaper/certifieringar i ITIL samt Microsofts klient- och serversvit är meriterande.
• Flytande svenska och god engelska i tal och skrift samt B-körkort är krav.
• Du har pedagogisk förmåga och kan lämna tydlig information och klara besked.
• Tycker om att ha mycket kundkontakt och har djup service- och ansvarskänsla.
• Behåller lugnet i stressade situationer och är bra på att prioritera.
• Är strukturerad, självständig och har samtidigt hög samarbetsförmåga.
• Har viljan att ständigt utvecklas och sträva mot nya ansvarsområden.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Anställningsintervjuer sker den 19 januari 2021.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A922095 - Kopia".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skövde kommun (org.nr 212000-1710)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling

Jobbnummer
5501313

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling: