Supporttekniker It - 1st Line, Ref.nr 2076

Håbo Kommun / Supportteknikerjobb / Håbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Håbo, Sigtuna, Upplands-Bro, Knivsta, Österåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Håbo Kommun i Håbo, Upplands-Bro, Enköping, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 21 000 invånare och fortsätter att växa.
Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter.
I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till påverkan och beslut. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare.
Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

It-enheten ansvarar för drift och övervakning av nätverk, kommunikation och servrar, inklusive installation, service, underhåll, inköp av utrustning, avhjälpande av fel, säkerhetsrutiner kopplade till nätet samt användarsupport.



Publiceringsdatum
2019-05-03

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara en del av ett supportteam som tar emot inkommande ärenden och ger service till kommunens alla användare, det innebär att du tillsammans med övriga i supportteamet utgör vår kontaktyta till kommunens olika verksamheter. Att vara serviceinriktad och ha god social kompetens tillsammans med en stark vilja att hjälpa våra användare är av största vikt. Du kommer dagligen arbeta med en stor variation av supportrelaterade uppgifter.
Detta innebär att ta emot ärenden främst via telefon men även via helpdesksystem och lösa dessa med hjälp av fjärrstyrningsverktyg.

Du får göra kvalificerade övervägningar angående felanmälningar och bedöma ifall de kan lösas direkt eller behöver skickas vidare. Ärendena kan röra bland annat frågor kring hård- och mjukvara, kontohantering i Active Directory, installation av dator och tillbehör, telefoni, inköp av utrustning med mera.

Kvalifikationer
För att klara tjänsten har du någon form av IT/teknikrelaterad utbildning och tidigare arbetslivserfarenhet från servicedesk där du använt dig av fjärrstyrningsverktyg såsom till exempel TeamViewer, Remote Desktop.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt ha god engelsk läsförståelse.
B-körkort.

Meriterande
• Erfarenhet av kommunal IT-drift
• Erfarenhet av Active Directory samt Windows serveroperativsystem

Tillträde
Tidigast 2019-08-01 eller enligt överenskommelse

Sysselsättningsgrad
Heltid 40/40

Ersättning
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag
2019-06-10

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer.

Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid 100%

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Håkan Tapani, IT-chef 0171-52751

Företag
Håbo kommun

Adress
Håbo kommun
Centrumleden 1
74680 Bålsta

Kontorsadress
Centrumleden 1

Jobbnummer
4765836

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Håbo Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Håbo Kommun: