Supporttekniker inom IT-infrastruktur

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Luleå
2024-12-10


Visa alla supportteknikerjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en roll där problemlösning, kundkontakt och teknisk support står i fokus? Är du serviceinriktad, lösningsorienterad och har ett stort engagemang för att hjälpa andra? Vill du dessutom utvecklas mer inom IT så är det här jobbet för dig!

Publiceringsdatum
2024-12-10

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som initialt varar till juni 2025. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos vårt kundföretag. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller överrekrytering.Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget
Företaget är en ledande aktör inom IT-infrastruktur med en närvaro i flera länder och ett stort antal medarbetare. Företaget erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster, inklusive hårdvara, mjukvara och konsultlösningar, för att hantera, drifta och utveckla IT-miljöer för sina kunder. Med en stark fokus på digitalisering och innovation stödjer företaget både privata och offentliga verksamheter i deras digitala omvandling. Företaget arbetar för att bidra till hållbar utveckling och stärka konkurrenskraften genom teknologiska lösningar.Du blir en del av ett mindre team på fem personer där nära samarbete och högt ansvarstagande är centralt. Teamet är en del av en större servicedeskorganisation med 14 kollegor, vilket ger möjligheter till erfarenhetsutbyte och utveckling. Med tiden kan du fördjupa dig i mer avancerade ärenden eller delta i projekt, exempelvis systembyten. Du erbjuds* En dynamisk roll med varierande arbetsuppgifter och kundkontakter.* En arbetsplats med stort engagemang och nära samarbete.* Möjlighet att utvecklas och växa inom organisationen.* Start omgående, med möjlighet att börja i december.

Dina arbetsuppgifter
Som Servicedeskmedarbetare är du den första kontakten för kunderna, vilket innebär att du hanterar inkommande ärenden via telefon och mail. Du kommer att arbeta med kunder inom olika branscher med huvudansvar för någon eller ett mindre antal kunder. Detta ger en dynamisk och varierad arbetsmiljö.Arbetsuppgifterna innefattar främst:* Felsökning och problemlösning för både enskilda användare och kontorsmiljöer.* Ärendehantering i våra system och vidarekoppling till rätt nivå vid behov.* Kontakt med kundens IT-avdelning för att verifiera och lösa tekniska problem.* Bidra till utvecklingen av rutiner och processer för servicedesken.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Erfarenhet av kundtjänst och/eller teknisk support* Erfarenhet av ärendehanteringssystem* Grundläggande kunskap om Active Directory, Azure, O365* Svenska och engelska i tal och skriftVi söker dig som är drivande och initiativtagande, med en förmåga att ta ansvar och driva arbetet framåt även i situationer där rutiner inte är helt på plats. Du är lösningsorienterad och en skicklig problemlösare som snabbt analyserar situationer och hittar effektiva lösningar. Med din serviceinriktade och pedagogiska inställning kan du sätta dig in i kundens perspektiv och guida dem med tålamod och tydlighet. Du är kommunikativ och relationsskapande, bygger goda relationer med både kunder och kollegor. Vidare är du strukturerad och flexibel, vilket gör att du kan hantera flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus, samtidigt som du anpassar dig smidigt till förändrade förutsättningar. Slutligen är du nyfiken och engagerad, med en vilja att ständigt utvecklas och en förmåga att se varje utmaning som en möjlighet att lära dig något nytt.

Övrig information
Start: Omgående eller enligt överenskommelsePlats: LuleåLön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803), https://www.bravura.se

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
MARIA BRANDER ÖZCELIK
maria.ozcelik@bravura.se
+46 73 656 60 38

Jobbnummer
9053965


Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: