Supporttekniker inom IT

Assa Abloy AB / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Assa Abloy AB i Norrköping, Eskilstuna, Järfälla, Stockholm, Jönköping eller i hela Sverige

Tekniskt kunnig med sociala skills och som ser problem som en utmaning, en problemlösare helt enkelt. Känner du igen dig?

Publiceringsdatum
2022-03-11

Om företaget
Senior Care är ett växande affärsområde inom ASSA ABLOY Global Solutions som utvecklar digitala lösningar för vår växande äldre befolkning. För närvarande är vi representerade på marknaderna i Norden (Sverige, Danmark och Norge), Nordamerika och Centraleuropa (Nederländerna, Belgien och Tyskland) med en strategi att expandera till fler befintliga och till nya marknader.
Senior Care Nordics levererar hårdvara och mjukvara för välfärdsteknik under varumärket Phoniro vilket bland annat innefattar digital nyckelhantering, larmsystem för särskilda boende, digital tillsyn och tid- och insatsuppföljning. Merparten av våra lösningar är utvecklade och tillverkade i Sverige. Våra lösningar finns i 200 av Sveriges kommuner och totalt görs mer än 85 miljoner hemtjänstbesök varje år med stöd av våra lösningar. Läs mer på www.phoniro.se


Arbetsuppgifter
Du ingår i ett supportteam och din placering är på Phoniros huvudkontor i Halmstad alternativt på något av våra regionkontor runt om i landet, däribland vårt kontor i Norrköping. I supportteamet ingår first- och second line som också har nära samarbete med third line vilket är utvecklingsteamet. Du inleder i first line för att få med dig hela kedjan i din upplärning men de bakgrundskunskaper vi söker gör att dina kunskaper efter ett tag behövs i second line. Där kommer ditt problemlösande och tekniskt kunnande väl till pass då du hämtar loggar ifrån databaser, arbetar både med mjuk- och hårdvarufrågor samt är ansiktet utåt antingen via mail eller telefon. Du loggar relevant information i ärendehanteringssystemet för bästa underlag och historik. Du kommer att vara direkt underställd Service Center Manager. Exempel på produkter som du hanterar är digitala lås, trygghetslarm och tillsynskameror.

Profil
Vi söker dig som har stort kundfokus och motiveras av att klura, beskriva och lista ut den bästa lösningen för kunden. Tjänsten som Phoniro erbjuder är verktyg som kunderna använder dagligen, detta gör att det är extra viktigt att de fungerar som de ska och att du snabbt kan vara med och stötta vid eventuella problem som uppstår.
För att lyckas i rollen behöver man ha ett stort intresse för tekniska lösningar och en stark vilja att utveckla sina kunskaper inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med ärendehantering samt felsökning i egenutvecklade produkter så som App- och Backendsystem. Då detta är en väldigt kommunikativ roll så behöver du ha förmågan att kommunicera pedagogiskt med personer med varierande teknisk kunskap och förståelse. Du behöver kunna kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av operativsystem och appar för iPhone- och Androidtelefoner. Det är också ett stort plus om du kunskap om SQL-databaser och förståelse för lättare programmering.

Varmt välkommen med din ansökan!
Sista dag för ansökan är 22 mars 2022 . För att säkerställa hanteringen av dina personuppgifter tar vi inte emot några ansökningar som skickas via e-post eller post. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Mona Åhlén, Head of Service Center på mona.ahlen@phoniro.com eller 010-45 67 288. Vid frågor om rekryteringsprocessen så är du varmt välkommen att kontakta Victor Holkert, ansvarig rekryterare på victor.holkert@assaabloy.com

We are the ASSA ABLOY Group
Our people have made us the global leader in access solutions. In return, we open doors for them wherever they go. With nearly 50,000 colleagues in more than 70 different countries, we help billions of people experience a more open world. Our innovations make all sorts of spaces - physical and virtual - safer, more secure, and easier to access.
As an employer, we value results - not titles, or backgrounds. We empower our people to build their career around their aspirations and our ambitions - supporting them with regular feedback, training, and development opportunities. Our colleagues think broadly about where they can make the most impact, and we encourage them to grow their role locally, regionally, or even internationally.
As we welcome new people on board, it's important to us to have diverse, inclusive teams, and we value different perspectives and experiences.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
ASSA ABLOY AB
Hospitalsgatan 3B
60227 NORRKÖPING

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Assa Abloy AB (org.nr 556059-3575), https://www.phoniro.com/sv/
Hospitalsgatan 3B (visa karta)
602 27  NORRKÖPING

Arbetsplats
Phoniro AB

Kontakt
Rekryterare
Victor Holkert
victor.holkert@assaabloy.com

Jobbnummer
6425357

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Assa Abloy AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Assa Abloy AB: