Supporttekniker inom IP/Voice stort telekomföretag

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-06-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker inom IP/Voice stort telekomföretag" (publicerad 2012-06-14) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2012-06-01

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en IP-tekniker till telekomleverantör. Vår kund är en av Sveriges ledande telekomleverantörer. Företaget erbjuder kommunikationslösningar mot företagskunder i Norden.

Är du serviceinriktad, gillar att arbeta i team och vill bli en del av ett växande företag? Ansök idag!

Dina arbetsuppgifter
Som Supporttekniker inom IP/Voice hos vår kund kommer du att arbeta med helhetslösningar inom video, tal och data till framgångsrika företag och organisationer. Ditt fokus ligger på Voice men även en del fast telefoni. Dina arbetsuppgifter innebär att via telefon, mail och annan kontakt med kund arbeta med felmottagning, felsökning och felavhjälpning. Du agerar som ett tekniskt stöd gentemot kunder genom att ta emot felanmälningar och avhjälpa problem. Mer komplexa ärenden lämnar du vidare internt. Du har även kontakt med underleverantörer och arbetar med. Vidare kommer du att leda underleverantörer på fältserviceuppdrag. Du arbetar i team där du tillsammans med de andra hanterar kundernas felanmälningar från början till slut.

Kvalifikationer
Du som söker har yrkesutbildning eller är högskoleingenjör inom Data/IT med inriktning nätverk/IP. Du kan vara nyexaminerad och har kunskaper inom IP och förståelse för att felsöka eller vill utveckla din förmåga att felsöka. Du har starkt intresse för mobil telefoni och fast telefoni och vet hur du läser loggar och förstår signalering.

Vem är du?
För att passa i denna roll krävs att du är serviceinriktad och har ett stort intresse och förmåga att kommunicera med företagets kunder. Det är viktigt att du är social, positiv och gillar att arbeta i team.

Här erbjuds du en roll i en arbetsgrupp med låg personalomsättning och där medarbetarna trivs! Vid denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information:

Start: Mitten eller slutat av juni. Uppdrag 18 månader tills december 2013 med eventuell chans till förlängning.
Plats: Stockholm
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Eklund

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1260709

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: