Supporttekniker inom e-mobility

Framtiden i Sverige AB / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Just nu söker DEFA en ny talang till rollen som Teknisk support. Här får du både ett roligt jobb samtidigt som du får arbeta på ett bolag med fokus på en hållbar framtid. Dessutom får du möjlighet att arbeta tillsammans med trevliga och engagerade kollegor! Visst låter det kul? Vänta inte med din ansökan!

Om DEFA
DEFA är ett innovativt teknikbolag på den nordiska marknaden. De grundades 1946 och deras produkter används i mer än 30 länder över hela världen. DEFA har kopplat bilar till elnätet i över 60 år.
De erbjuder smarta och miljövänliga produkter som på olika sätt gör människors liv enklare, mer effektivt och framför alltmer miljövänligt!
I denna roll kommer man jobba med elbilsladdning och ingå i ett team med säljare och teknisk support på kontoret i Kista/Akalla. Mer om bolaget lämnas vid en eventuell intervju hos Framtiden

Vad går arbetet ut på?
I rollen som Teknisk support kommer du att lära dig mycket om DEFAs verksamhet och hur e-mobility-branschen fungerar i stort.
Du kommer ingå i ett mindre team som jobbar med att stötta sina kunder med tekniska frågor och problem kopplade till deras produkter inom laddstationer och laddboxar.

Det dagliga arbetet går främst ut på att ge professionell service och support samt administrera och hantera ärenden du ansvarar för. Du kommer också att arbeta med felsökning och problemlösning, ta emot inkommande samtal och mejl.

En stor del av jobbat är att lösa problem genom felsökning. Vi ser därför att du som söker är en person som älskar problemlösning och ser utmaningen med att hjälpa kunden att lösa sina problem som något positivt och roligt.

Placering är i Kista/Akalla. Vissa resor till kunder kommer förekomma i tjänsten.

Vem söker vi?
Till rollen som Teknisk support söker vi framförallt dig som är en kommunikativ, problemlösande och positiv person som motiveras av att få jobba med den senaste tekniken och att få jobba med människor.

Skallkrav

FÖr denna roll ser vi att du kan komma från lite olika bakgrunder;
• Alternativt 3 år erfarenhet av teknisk support inom elektronikbranschen
• Alternativt 3 års arbetslivserfarenhet som elektriker
• Alternativt avklarad utbildning inom elektroteknik, miljöteknik eller liknande
• talar och skriver flytande i svenska och engelska
• Körkort B

Vad kan DEFA erbjuda dig?
DEFA erbjuder en tjänst i en spännande bransch med en stor tillväxt. Ett nytt affärsområde i ett innovativt och väletablerat bolag. Affärsområdet är under uppbyggnad vilket innebär att du kan vara med att forma både din roll och företaget. Det finns med andra ord stora möjligheter att utvecklas i rollen när avdelningen växer.

Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mathilda Boethius på telefonnummer: 0735 16 89 79 eller via e-post: mathilda@framtiden.com.
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning 40 Timmar

Publiceringsdatum
2022-03-23

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Framtiden i Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ZR_45283_JOB".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142), http://www.framtiden.com

Arbetsplats
Framtiden AB

Kontakt
Mathilda Boethius
mathilda@framtiden.com

Jobbnummer
6466020

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: