Supporttekniker inom datanät till Tele2
Hero AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-08-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker inom datanät till Tele2" (publicerad 2014-02-18) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Möjlighet för dig som vill hamna i en spännande och dynamiskt bolag
Publiceringsdatum2012-08-17FöretagetTele2 är en stor telekomoperatör med både privatkunder och företagskunder. Bolaget erbjuder tjänster och produkter som mobil, bredband, fast telefoni, kabel-tv och andra innehållstjänster. Tele2 behöver nu förstärka och utöka den tekniska kundserviceavdelningen på datanätsidan med en teknisk intresserad person.
Om jobbet
Du kommer att tillhöra den avdelning Data Business Support & Operational Informaton som är en 1:a och 2:a linjens support mot Tele2:s företagskunder med datanät- & SIP-telefoni tjänster.
Arbetet innebär direkt kundkontakt vid felanmälan och support men även mycket kontakt med andra avdelningar inom företaget. Gruppen arbetar främst mot Tele2s stora företagskunder. Ärendena kan röra allt kring Tele2s datanät där man sköter felsökning, kontroll och analys av inkomna case. Man hanterar både kortare ärenden och ärenden av längre utredningar. Du har också hand om hantering, bevakning, återkoppling utifrån givna ramar. Du kommer att jobba i ett antal olika system och kommer till en början att ha stöd och introduktion inom dessa.
Möjligheter
Du kommer att komma in i en stor organisation med oändliga möjligheter. Visar du framfötterna är karriärmöjligheterna obegränsade. Du får mycket introduktion i början och har möjlighet att klättra inom olika skill-nivåer och därav påverka din kompetens.
KvalifikationerVi söker dig som är stresstålig och noggrann i ditt arbete. Du ska ha skinn på näsan och våga ta tag i uppgifter Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba mot kund, gärna från helpdesk eller support. Ett stort plus är kunskaper inom nätverk, tcp/ip, datorer, routrar (Cisco), felsökning av nät, mm. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från kundservice inom telekom ?eller bredbandsbranschen.
Personliga krav
Vi ser att du har en positiv attityd och är engagerad och driven i ditt arbete. Du är en ödmjuk person som är prestigelös, flexibel och har god kundfokus. Du är kommunikativ i tal och skrift och är lösningsorienterad. Att vara noggrann i arbetet är en självklarhet för dig. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper snarare än din erfarenhet.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid och under kontorstider. Start är så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet. Du kommer att vara anställd som konsult hos Hero och för rätt person finns det stora möjligheter till rekrytering av Tele2.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Tillsättning sker löpande och vi ser gärna att du är tillgänglig för intervju på kort varsel.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=168Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Poria på telefon 08-400 25 247 alt
poria@hero.seHero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: Support datanät Tele2
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktPoria Mehdizadegan, Konsultchef, 08-400 25 247,
rekrytering@hero.seFöretagHERO AB
AdressHERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM
KontorsadressBJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM
Jobbnummer 1316832
Observera att sista ansökningsdag har passerat.