Supporttekniker i Stockholm
Lexicon It-Konsult / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker i Stockholm" (publicerad 2015-09-03) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lexicon It-Konsult i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Gillar du att hjälpa andra med tekniska problem? Nu söker vi juniora medarbetare som vill jobba med teknisk support vid servicedesk/helpdesk i främst 1st line.
Publiceringsdatum2015-02-17ArbetsuppgifterAtt jobba som konsult innebär att du är anställd av oss men arbetar ute hos våra kunder, i både långa och korta perioder. Tekniska miljöer och utmaningsnivå varierar därför men generellt gäller att du hjälper användare med deras datorproblem vi mail, telefon eller remote.
Du som söker
Troligtvis har du ett stort teknikintresse och ett ännu större datorintresse. Kanske gick du en IT-inriktning på gymnasiet och fungerar som grannskapets lokala datorsupport på fritiden. För att arbetsuppgifterna ska passa är du nog någonstans i början av karriären och vill ta nästa steg för att fortsätta utvecklas. Dock behöver du någon erfarenhet av heldpesk/servicedesk sedan tidigare.
Passar jobbet dig?
Är du en social och tålmodig person som verkligen gillar att hjälpa andra kommer du känna dig som hemma. Om du utöver att lösa problem dessutom tycker om att förklara dem, så att även de mest okunniga fattar, passar du ännu bättre. Det är även bra om du inte är rädd för att prata i telefon, eller med människor över huvud taget.
För att passa in rent tekniskt behöver du ha runt ett års erfarenhet från IT-support, ha jobbat i Active Directory och vara bekant med något av de större ärendehanteringssystemen. Utöver det är det viktigt att du talar och skriver svenska flytande och har goda kunskaper i engelska.
Har du jobbat med både Mac och PC samt har lite koll på nätverk, ITIL, Office 365 och andra moderna applikationer är det ett stort plus.
En eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande.
Att jobba hos oss
Lexicon IT-konsult sätter våra anställda i fokus. Vi vill växa tillsammans och värdesätter därför engagemang och ambition hos dig som jobbar hos oss. I utbyte erbjuder vi en chans till kompetens- och karriärsutveckling genom varierande och utmanande uppdrag, tillgång till utbildningar och vårt eget nätverk av kunniga konsulter. Hos oss arbetar allt från nyutexaminerade tekniker till specialister som tillsammans skapar en miljö med högt i tak och utrymme för personlig och teknisk utveckling.
Lexicon IT-konsult har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Mälardalen. Vi är ett expansivt entreprenörsföretag med cirka 200 anställda och en målsättning att anställa drygt 100 nya konsulter innan 2018.
Så ansöker duSkicka in ditt CV inklusive en kort sammanfattning av vem du är som person genom att klicka på "ansök". Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail.
Vid frågor, kontakta:
Freja Erdmann Hellgren
Competence Manager, Lexicon IT-konsult Stockholm
freja.erdmann@lexiconitkonsult.seSökord: help, desk, service, 1st, line, tekniker, IT, support, konsult, användarsupport, datorsupport
Arbetstider och omfattningHeltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLexicon IT-konsult
AdressLexicon IT-konsult
Klarabergsviadukten 70
10137 Stockholm
KontorsadressKlarabergsviadukten 70
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2171098
Observera att sista ansökningsdag har passerat.