Supporttekniker för telefonisystemen Avaya / Trio
Experis IT Huvudkontor / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige ManpowerGroup Solutions IT AB erbjuder flexibla lösningar där vi tar ett funktionsansvar för hela eller delar av kundens IT support verksamhet. Vi har stor erfarenhet av att effektivt driva och ansvara för tjänsterna och servicenivåer - allt enligt de SLA/KPI:er som kunden har satt upp för sin verksamhet. Vi använder våra framtagna processer och rutiner som är baserade på ITIL. Hela organisationen är certifierad från ledningsnivå till teamledare.
Våra lösningar grundar sig främst på vår största tillgång, det som har med kompetens, människor och personal att göra.
Du kommer att arbeta från supportcentret på Länsförsäkringar beläget på Gärdet i Stockholm. Med specialisering på telefoni.
Publiceringsdatum2014-09-03ArbetsuppgifterSom supportspecialist inom telefoni arbetar du självständigt med att utföra 2:a linjens teknisk support av kundens hela telefonisystem via telefon, mail samt vid behov på plats hos slutkund.
Rollen innebär att du äger ansvaret för dina supportuppdrag genom att:
• Ta emot och klassificera inkommande ärenden. Avgöra var felet ligger och dess allvarlighetsgrad, lösa problemet och dokumentera annars överlämna till 3:rd line.
• Genomföra felsökning, analys och problemlösning i kundens miljö,
• Svara på användarfrågor
• Säkerställa att problem löses på inom avtalade service grader.
• Hantera beställningar
Du blir en del av teamet på supportdesken som består av kompetenta killar och tjejer som samarbetar och stöttar varandra i det dagliga arbetet.
BakgrundFör att vara framgångsrik i rollen bör du ha ett brett tekniskt kunnande och kompetens inom telefoni.
Vi tror att du har erfarenhet av applikationssupport. Arbetslivserfarenhet från kundtjänst med motsvarande Call & Contact Center-system.
Vi vill att du har goda kunskaper inom:
• Minst ett års erfarenhet av support av telefonisystem
• Trio eller Avaya(före detta Northel och Meridian)
• Svenska och engelska i tal och skift.
Vi ser gärna att du även har kunskaper inom:
• TCP/IP och lokala nätverk
• Korskoppling
Som person bör du ha god servicekänsla och förmåga att kommunicera med användare, andra tekniker samt beslutsfattare. Här är av stor vikt att du kan förmedla din kunskap på ett professionellt sätt. Allra viktigast är ditt engagemang, din vilja och din nyfikenhet! Är du rätt person kan vi erbjuda dig ett utvecklande och roligt arbete i en trevlig och kompetent grupp.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar Manpower Solutions med Experis IT. Frågor om tjänsten besvaras av Jan Falck, rekryteringskonsult på Experis IT, 08-508 954 44,
jan.falck@se.experis.com .
Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på
www.experis.se och koppla mot tjänsten.
Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Arbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJan Falck 08-50895444
FöretagExperis IT Huvudkontor
AdressExperis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 1984813
Observera att sista ansökningsdag har passerat.