Supporttekniker för Mac till stor mediekoncern
Komet Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-02-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker för Mac till stor mediekoncern" (publicerad 2012-03-05) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.
Komet söker nu för stort företag inom mediebranschens räkning en supporttekniker med erfarenhet av Mac-support. Vår uppdragsgivare är en stor aktör inom en spännande bransch och den interna IT-avdelningen supporterar allt som allt ca 20 bolag och dess anställda.
Som Mac-support kommer du att bli del av den interna IT-avdelningens first line och hjälpa koncernens användare med diverse IT-relaterade frågor och problem. Du kommer i första hand att supportera användare av Mac över telefon och e-post, med det kan även komma att ingå upp till 20% PC-support och vissa support on site.
Uppdraget sträcker sig inledningsvis över ett par månader, men för rätt person finns mycket goda chanser till förlängning. Dina arbetstider kommer att vara förlagda till kontorstid mellan kl 8-17 från måndag till fredag.
Är du den vi söker?
Du som söker har grundläggande teknisk kunskap och någon tidigare erfarenhet av roll som IT-support, gärna från first line där du hanterat ärenden via remote desktop. Du har dokumenterad vana av att göra felsökningar i Mac och har du tidigare jobbat som just Mac-support är det mycket meriterande. Tidigare erfarenhet från tidnings- och mediebranschen är ett extra plus.
Som person är du genuint serviceminded, positiv och lyhörd. Du är social och engagerad till din läggning och trivs med att ge support över telefon. Vidare är du ansvarstagande och noggrann, alltid angelägen om att göra ett väl utfört jobb.
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet för arbete ute i vår uppdragsgivares verksamhet. Uppdraget sträcker sig inledningsvis över ett par månader, men för rätt person finns mycket goda chanser till förlängning.
Låter det som en tjänst för dig? Skicka oss din ansökan snarast möjligt, platsen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag
Publiceringsdatum2012-02-22Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKC-AS, 020-25 26 00
FöretagKomet Sverige AB
AdressKomet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm
Jobbnummer 1166441
Observera att sista ansökningsdag har passerat.