Supporttekniker för IP-telefonisatsning

Eksjö kommun, Höglandets Kommunalförbund IT / Supportteknikerjobb / Eksjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Eksjö, Nässjö, Ydre, Vetlanda, Kinda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eksjö kommun, Höglandets Kommunalförbund IT i Eksjö

Höglandets IT söker Supporttekniker för IP-telefonisatsning
Höglandets IT är Höglandskommunernas leverantör av IT-drift och tjänster. Vi ansvarar för kommunernas IT-stöd till 12 000 anställda och 17 000 elever. Vi skapar nu en gemensam infrastrukturplattform för de 5 kommunerna baserad på Microsoft kommundesign. Vår målsättning är att leverera högkvalitativa tjänster och funktioner samt bli den självklara samarbetspartnern för våra kunder. Vill du vara med på resan? Börja med att skicka in din ansökan. Läs mer på www.hoglandet.se

Publiceringsdatum
2012-10-11

Arbetsuppgifter
Har du IP-telefoni och nätverkskompetens och söker en utmanande roll med mycket kundkontakter

Är du sugen på nästa utmaning där du kommer att bli en del i ett expansivt team och vara med att utveckla en av Höglandets mest avancerade IT-miljöer och serva Höglandets kommuner med effektiva telefoni-tjänster. Är du driven och van vid att få saker gjorda kan detta vara din chans. Sök redan idag, då vi jobbar med ett löpande urval.
Arbetsuppgifter och ansvarsområde
I rollen som supporttekniker för vår IP-baserade kommunikationsplattform med dess ingående infrastrukturkomponenter kommer du:
• vara delaktig i införandet och driften av Höglandets ITs Cisco/Trio plattform vilket kommer att omfatta leverans i form av processer, rutiner, implementation, uppgraderingar och teknisk dokumentation.

• Hantera ärenden avseende beställningar, felsökning och felrättning kopplat till IP-telefonileveransen

IP-anknytningar ställer krav på nätverksmiljön som är bärare av talströmmar och signalering. Den kanske enskilt största framgångsfaktorn i felhanteringen är att kunna göra en kvalificerad felavgränsning som pekar på var insatserna först och främst ska sättas in för att kunna rätta och hantera felsituationer.

Kvalifikationer
Utbildning / Erfarenhet
Vi ser gärna att du som söker har kompetens inom flera av dessa områden:
Nätverksmiljö
• Grundläggande kunskap för att kunna förstå hur nätverksinfrastrukturen är uppsatt för att också förstå trafikflödet i nätet
• Grundläggande kunskap om trafikprioritering i nätet
• Goda kunskaper om Activesync

Cisco Callmanager
• Grundläggande kunskap om de olika delarna i växelplattformen och vad respektive del hanterar
• Grundläggande kunskap om konfigurering generellt i Callmanager förutom för konfigurering av anknytningar
• Grundläggande kompetens på hantering och konfigurering av ATA-boxar
• Goda kunskaper i hantering av anknytningar med att lägga upp nya, ändra befintliga eller ta bort anknytningar
• Goda kunskaper i hur de fasta IP-telefoner som används fungerar
• Goda kunskaper i hur en mobil anknytning ser ut i Callmanager och hur trafikflödet ser ut
Trio
• Goda kunskaper i Interaction Studio
• Goda kunskaper i Agent Administration
• Goda kunskaper i Trio Administration Manager
• Goda kunskaper i Trio Web
• Grundläggande kunskaper i Trio Web-statistik

Mobiltelefoner
• Grundläggande kunskap om funktioner i mobiltelefoner som t.ex. surf, roaming, kontohantering, roaming, app-hantering och samtalshantering

Som person
Som person är du driven och nyfiken med en strävan efter att ständigt utvecklas, lära dig nya tekniker och arbetssätt samt att skapa och utveckla relationer. Du har en genuin känsla för service. Viktigt är att du är kommunikativ, ansvarstagande och sätter kunden i fokus. Du är en engagerad lyssnare och ser möjligheter i stället för problem. Vi behöver dig som är självständig och som har lätt att arbeta i en grupp såväl som enskilt, i projekt såväl som in en linjeorganisation. Vana vid ett processorienterat arbetssätt är meriterande. Du brinner för ditt arbete och vill vara med och dela med dig av och sprida dina kunskaper vidare. I gengäld erbjuder vi dig ett omväxlande jobb där vi satsar på dig och din utveckling.
Vem söker vi
Vi söker dig med erfarenhet av IP-telefonisystem och mobiltelefonihantering i en stor miljö. Vi förväntar oss att du har grundläggande kompetens inom switching/routing och förstår hur nätverksinfrastrukturen är uppbyggd. Du förväntas ha förståelse av sambanden mellan olika system och hur de interagerar med nätverksinfrastrukturen. Erfarenhet av kundnära verksamhet är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-28
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan, ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsvertyg "offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
märk ansökan med "Supporttekniker IP-telefoni". Urval görs löpande så skicka in ansökan direkt.
Ange följande referens när du ansöker: A295605
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Danielsson, 0380-517590

Facklig kontakt
Diana Laitinen, 0380-51 75 56
Niclas Fransson, 0380-51 75 46

Företag
Eksjö kommun, Höglandets Kommunalförbund IT

Adress
Eksjö kommun, Höglandets Kommunalförbund IT
Kaserngatan 30 D
57580 EKSJÖ

Jobbnummer
1363463

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eksjö kommun, Höglandets Kommunalförbund IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eksjö kommun, Höglandets Kommunalförbund IT: