Supporttekniker (Fast telefoni)
Skandinaviskt Konsulthus AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skandinaviskt Konsulthus AB i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Sollentuna,
Uppsala eller i
hela Sverige Vi söker just nu efter en Supporttekniker till 1:e line support som skall ansvara för inkommande samtal från företagskunder och registrering av inkomna felanmälningar avseende fast telefoni i avsett ärendehanteringsystem.
Som medarbetare på kundens TCS avdelning fungerar du främst som stöd till deras kundservicepersonal. Dina primära uppgifter är:
• Sitta i 1:a linjens support av vår kunds företagskunder (fast telefoni / Direkt Access)
• Ansvara för inkommande samtal och registrering av inkomna felanmälningar i avsett ärendehanteringsystem
• Felsökning, analys och kontroll av felanmälningar inkomna via ärendehanteringssystem
• Återrapportering av lösning alternativt ärendets status till kund
• Att eskalera ärenden till kundens tekniska organisation
Publiceringsdatum2010-03-11Dina personliga egenskaper• God kommunikationsförmåga och vänligt bemötande, intresse av att hjälpa och felsökning
• Förmågan att snabbt sätta dig in i och förstå ett tekniskt problem men också att kunna sätta problemet i ett större sammanhang, att se helheten
• Stark analytisk förmåga, kunna prioritera och utesluta moment
• Förmågan att beskriva tekniska problem på ett mycket lättförståeligt sätt
• Kunna arbeta fokuserat trots stress och högt tempo
• Ha lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär kontakt och nära samarbete med slutkunder, medarbetare på kundens kundservice, säljare
samt externa leverantörer
• Vi förutsätter att du som person är flexibel, öppen och kostnadsmedveten
Lämplig bakgrund
• Teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med telekominriktning
• God förståelse för fasta nätens uppbyggnad och funktionalitet, t.ex. via koppar, fiber eller svartfiber
• Tidigare erfarenhet från teknisk felsökning inom telekom är ett krav
• Mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i flera olika system samtidigt
• Erfarenhet från helpdesk eller annat kundstödsarbete är ett krav
Meriterande:
• Tidigare erfarenhet av liknande supporttjänst
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-04-09
Ange följande referens när du ansöker: Supporttekniker Fast Telefoni
Ansökan kan skickas till e-postadress:
info@konsulthus.seKontaktRoger Kårsjö, 0704-649889,
roger.karsjo@konsulthus.seFöretagSKANDINAVISKT KONSULTHUS AB
AdressSKANDINAVISKT KONSULTHUS AB
Strandbergsgatan 61
11251 STOCKHOLM
KontorsadressStrandbergsgatan 61
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0704649889
E-postadress:
info@konsulthus.se Jobbnummer 604674
Observera att sista ansökningsdag har passerat.