Supporttekniker, client support

Digital River Inc. / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-02-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker, client support" (publicerad 2012-06-27) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Digital River Inc. i Stockholm

Digital River World Payments är en ledande leverantör av internationella betalningslösningar för e-handel. Vi är väl positionerade i marknaden med mer än tolv år i branschen och vår kundportfölj innehåller några av världens största e-handelsföretag. Vi förstår våra kunders affärer, har lösningarna, vet hur vi vill utvecklas och har resurserna för att gå vidare. Affären har vuxit och fortsätter att växa. Vi har idag totalt 75 anställda i Stockholm, London och Los Angeles. Sedan 2007 tillhör vi den globala koncernen Digital River som levererar e-handelslösningar till några av världens största företag. Läs mer om oss på www.digitalriverpayments.com och www.digitalriver.com.
Till vårt kontor i Stockholm söker vi dig som vill arbeta som supporttekniker.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett genuint intresse för kundsupport och strukturerad problemlösning. Du är bra på att bemöta olika typer av människor, kommunicera på ett tydligt sätt i tal och skrift och förmedla en känsla av hög service. Då vår miljö är tekniskt avancerad är en god teknisk förståelse en förutsättning. Du kommer arbeta med att lösa komplexa problem och förfrågningar från start till mål, och registrera och följa upp att ärenden blir lösta inom avtalad tid. Du kommer också vara mycket involverad i integrationer av nya kunder.

Publiceringsdatum
2011-02-26

Kvalifikationer
• God generell data/IT-kunskap.
• Eftergymnasial utbildning.
• Erfarenhet av problemlösning/supportarbete, gärna business-to-business.
• Flytande tal och skrift på svenska och engelska.
Meriterande:
• Erfarenhet av processarbete enligt ITIL.
• Erfarenhet av Linux, databaser och nätverk.
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av betalsystem, transaktionshantering eller finansiella system.
Personlig profil
Tjänsten förutsätter att du är driven, strukturerad och självgående. Det krävs att du är serviceminded och att du kan hålla dig lugn och fokuserad även i stressade situationer. Som supporttekniker har du mycket stor del i hur våra kunder uppfattar företaget som helhet, då du i många fall är den som hanterar kommunikationen utåt. Korrekta och tydliga formuleringar som minimerar risken för missförstånd är av allra högsta värde. Vi tror att du har minst något års arbetslivserfarenhet, eller är redo för ditt första jobb efter avklarad högskoleutbildning.
Digital River World Payments är en dynamisk arbetsplats där du kommer få stort ansvar redan från start. Beslutsvägarna är snabba och du kommer ha möjlighet att vara med och påverka. För rätt person finns det stora möjligheter att växa tillsammans med oss.
Vi sitter i ljusa fina lokaler i Hammarby Sjöstad med närhet till restauranger och träningsanläggningar mm.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan till: jobb@digitalriver.com
Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Märk din ansökan "Supporttekniker".

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@digitalriver.com

Företag
Digital River Inc.

Adress
Digital River Inc.
Textilgatan 1
13134 NACKA

Kontorsadress
Textilgatan 1

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-52721000
Faxnummer: 08-52721099

Jobbnummer
861768

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Digital River Inc.

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Digital River Inc.: