Supporttekniker Bredband

Teleservice Skåne AB / Supportteknikerjobb / Sjöbo
2025-01-10


Visa alla supportteknikerjobb i Sjöbo, Tomelilla, Skurup, Hörby, Ystad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Teleservice Skåne AB i Sjöbo, Ystad, Malmö eller i hela Sverige

Har du ett stort intresse för teknik och tycker om att hjälpa människor? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Vi söker nu en engagerad supporttekniker till vårt affärsområde Bredband, som vill vara med vår fortsatta tillväxtresa genom att bidra till en förstklassig kundupplevelse.
Vår kundsupport består av ett engagerat team av tekniker och säljare som tillsammans ansvarar för att hantera incidenter, felsökningar och tjänsteförfrågningar från privatkunder. Fokus ligger på att leverera förstklassig service genom att snabbt lösa inkommande ärenden, ge teknisk support samt informera om- och försäljning av våra tjänster.
Kundsupporten är placerad vid vårt kundcenter i Sjöbo där vi även erbjuder support på plats till både privatpersoner och företag. Vi tillhandahåller tjänster inom internet, TV, säkerhet och IP-telefoni, samt ett brett utbud av produkter som IT-utrustning, mobiltelefoner och bredbandslösningar.

Om rollen
I rollen som supporttekniker kombinerar du teknisk support med försäljning till privatkunder. Din huvuduppgift är att ta emot och hantera felanmälningar från kunder via telefon, mejl, chatt och vårt ärendehanteringssystem. Du ger även personlig support på plats i vårt kundcenter i Sjöbo. Ärendena är av varierade karaktär, vilket ger dig en dynamisk och omväxlande arbetsdag där du arbetar nära våra slutkunder.
Försäljning är även en viktig del av rollen, där du informerar kunden om våra aktuella tjänster och produkter. Det kan handla om att presentera aktuella kampanjer för bredbandstjänster eller att hjälpa kunder att hitta rätt lösningar, som routrar, datorer eller TV-apparater. Här får du möjlighet att kombinera ett tekniskt intresse med en kundnära och rådgivande försäljningsroll.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Tillhandahåller teknisk support för våra privatkunder vilken inkluderar felsökning av tekniska problem
Tar emot och hanterar ärenden via telefon, e-post, chatt och kundcenter
Enklare fakturahantering
Säljer, hanterar och informerar om Teleservice tjänster och varor till kunder
Deltar i vårt kundcenters dagliga rutiner med uppackning av varor, organisering av butiksutrymmen och skyltar attraktivt våra tjänster och produkter.


Om dig
Vi söker dig som trivs i mötet med människor och brinner för att ge en positiv kundupplevelse. Du är en problemlösare som gärna tar dig ann tekniska utmaningar och har förmågan att vända en kunds problem till en lösning som skapar nöjda och glada kunder. Som person är du social, lyhörd och har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor.
För att trivas i denna rolltror viäven att du har ett tekniskt grundintresse där du drivs av att hela tiden utvecklas och lära dig mer om nätverks- och bredbandsteknologier.
Du ärprestigelös och är inte rädd för att be om hjälp när något är oklart, och duställer gärna upp ochhjälper kollegor vid behov.Med en lösningsorienterad inställning bidrar du till både kundens och teamets framgång.

Kompetenser och erfarenheter Gymnasieutbildningmed teknisk inriktning eller tidigare erfarenhet vi bedömer likvärdig av att ha jobbat några år i en liknande roll
Tekniskt intresserad
Kommunikativ och serviceinriktad
Behärskar svenska i tal och skrift
B-körkort

Extra plus är om du dessutom har erfarenhet av att ha arbetat i en teknisk support eller med försäljning av tekniska produkter, men det är inget krav.

Vi erbjuder dig
En flexibel arbetsplats med en stark och personlig företagskultur. Vi värnar om nära ledarskap, goda samarbeten, starka team och korta beslutsvägar. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och utmanas i din yrkesroll, samtidigt som vi strävar efter att skapa en bra balans mellan privatliv och karriär. Vi tror att framgång kommer när vi har roligt tillsammans på jobbet. Därför fokuserar vi på att vara riktigt duktiga på det vi gör samtidigt som vi ser till att har kul längs vägen!
Naturligtvis erbjuder vi också ett attraktivt förmånspaket och ett brett utbud av aktiviteter både på och utanför jobbet.

Är du vår nya kollega? Ansök då redan idag, men senast 2025-02-02!
Vi på Teleservice värdesätter mångfald och inkludering och välkomnar sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Hos oss blir du en del av en varmt och stöttande team, där vi tillsammansarbetar för att skapa en inkluderande miljö där alla medarbetare känner sig sedda och uppskattade.
Välkommen att söka och bli en del av vårt härliga team i Sjöbo - vi ser fram emot att träffa dig!
Vi tillämpar ett löpande urval så tveka inte utan lämna gärna din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, är du varmt välkommen att höra av dig till HR på: linn.sand.andersson@teleservice.net

Om Teleservice
Teleserviceär ett expansivtIT-företagsomdrivit digitaliseringen framåt i 50 år.Våra affärsområden -IT-partner, bredband och fiber implementerar dagligen ny modern teknik till privat- och företagskunder.Vi har tagit fram lösningar efter våra kunders behov sedan starten 1973 - alltidmed fokus på ständig utveckling och exemplarisk service.Idag är vi sammanlagt 150 medarbetare runt om på våra kontor i Sjöbo, Ystad och Malmö.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Teleservice Skåne AB (org.nr 556182-1785)

Jobbnummer
9096544

Prenumerera på jobb från Teleservice Skåne AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Teleservice Skåne AB: