Supporttekniker

Serneke Group Ab (publ) / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Serneke Group Ab (publ) i Göteborg, Kungälv, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Har du ett stort intresse för IT och trivs i en roll där du får hjälpa andra? Är du i början av din karriär och vill arbeta på ett växande bolag? Vill du tillhöra ett härligt team med god sammanhållning? Nu har du chansen att vara med och utveckla vår IT-Support!

Om rollen
Rollen innebär att på ett serviceinriktat och effektivt vis hjälpa våra medarbetare med deras IT-problem via vårt ärendehanteringssystem, telefon eller e-post. Du kommer få en central roll på företaget där både interna och externa kontakter är beroende av dig. Du kommer arbeta i en miljö som präglas av högt tempo och flexibilitet. Tillsammans med dina åtta kollegor på IT-avdelningen kommer du få vara med och utveckla och förbättra vår supportprocess. Placeringen är på vårt huvudkontor i Göteborg men vid behov kan resor förkomma till våra andra kontor eller byggprojekt.

I rollen som supporttekniker ingår bland annat följande uppgifter:

• IT-Support via vårt ärendehanteringssystem, mail och telefon
• Beställning av IT-utrustning till organisationen
• Kontakt med leverantörer och samarbetspartners
• Drift av vår outsourcade infrastruktur

Publiceringsdatum
2021-05-24

Profil
Tjänsten passar dig som är social, utåtriktad och har en fingertoppskänsla när det gäller service och support. Har du erfarenhet av liknande tjänst så är det en fördel, men är du rätt person kommer du snabbt kunna komma in i dina arbetsuppgifter med stöd från dina kollegor på avdelningen. Vi värdesätter att du har ett stort intresse för IT & teknik, och vill utvecklas. Faller det sig naturligt för dig att ge både snabb och korrekt support på ett pedagogiskt och professionellt sätt? Samt att punkterna nedan stämmer in på dig? Då ser vi fram mot just din ansökan!

• Tidigare arbetslivserfarenhet som help desk/First line-support
• Bekant med Microsoft miljöer och operativsystem
• Kunskap om Active Directory är önskvärt
• B-körkort

Information och ansökan

Start: vecka 32 eller enligt överenskommelse.
Arbetstider: måndag-fredag kl 7-16 men tiderna kan variera vid behov
Placering: Sernekes huvudkontor i centrala Göteborg

Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår IT-chef Niclas Ölander via niclas.olander@serneke.se eller till Rekryteringsspecialist Anna Berggren via anna.berggren@serneke.se.

Är tjänsten något för dig? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är söndagen den 4:e juli, men sök redan idag då urval sker löpande.

Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater.

Om Serneke

Serneke är en nytänkande och expansiv byggkoncern verksam inom bygg, anläggning, fastighetsstyrning och projektutveckling. Bolaget startades 2002 och är numera rikstäckande med huvudkontor i Göteborg. Koncernen har drygt 1 100 anställda.

Serneke är inte som andra byggbolag. Vi driver utvecklingen framåt genom att utmana normer, tänka annorlunda och hitta nya lösningar på gamla problem. För våra kunder, samhället och nästa generation. Vår vision är att ligga i framkant globalt inom utveckling av hållbara samhällsbyggen. Resan dit har redan börjat. Vill du åka med? Välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SERNEKE Group AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Serneke Group Ab (publ) (org.nr 556669-4153), http://www.serneke.se

Arbetsplats
Serneke

Jobbnummer
5764160

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Serneke Group Ab (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Serneke Group Ab (publ):